مواردکاربرد میکرواَبرِژِن

-ضایعات پوسیدگی Incipient معمولاً در نزدیکی مارجین لثه ای سطوح صاف بخصوص سطح باکال قراردارند. این ضایعات دارای سطحی با سختی کمتر بوده، هنگامی که خشک شوند، ظاهری مات وسفید گچی پیدا می کنند و در صورت مرطوب شدن، محوشده، دیده نمی شوند.این پوسیدگی های اولیه برگشت پذیر می باشند، خصوصاً اگر بلافاصله درمان شوند‌.درمان آنها در اولین گام، ایجاد فرصتی جهت دوباره معدنی شدن می باشد. تغییر در بهداشت دهان و دندان، تصحیح رژیم غذایی و استفاده از موادی که به این امر کمک کنند مثل فلوراید تراپی و یا دهان شویه های ضد باکتریال حاوی فلوراید می تواند این فرصت دوباره معدنی شدن را فراهم کنند. 
در صورتی که سطح ضایعه کمی خشونت داشته باشه، بعداز انجام مراحل Remineralization می تواند با میکرواَبرِژِن این ناصافی هارا برداشت. پس انتخاب اول درمان این ضایعات، برنامه دوباره معدنی و بعد از آن در صورت نیاز میکروابرژن است. در صورت عدم موفقیت این کار، دندان ترمیم خواهد شد.
-تغییر رنگ های سطحی ناشی از فلوروزیس خفیف یا نقاط تغییر رنگ یافته رشدی نموی(سفیدمات یا قهوه ای روشن)در صورتی که در عمق ۰/۲تا۰/۳میلی متری از سطح مینا محدود شده باشند، با استفاده از میکرواَبرِژِن برداشته خواهند شد.
-تفاوت تشخیصی نقاط سفید ناشی از آغاز پوسیدگی روی دندان با ضایعات سفید ناشی از مشکلات رشدی تکاملی در حالت خشک و مرطوب، دیده می شوند.
منبع: کتاب لذت دندانپزشکی ترمیمی
نویسنده: دکتر فرخ آصف زاده
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.