منافع ارتباط خوب و عالی

ازصمیم قلب باور داشته باشید که دراعتقاد داشتن جادویی نهفته است. این اعتقاد نیرویی را در شما بیدار می کند که قادر به موفقیت در هرکاری خواهید بود.اعتقاد خودرا با اراده استوار مستحکم تر سازید تا شکست ناپذیر شوید. خودتان را باور داشته باشید.کلود بریستول)
             
هدف افراد تیم دندانپزشکی مراقبت از دهان ، این عضو حیاتی  وموثّر، برای کل بدن است. درضمن، اعضای گروه موظف هستند که به بیماران درباره مراقبت از دهان، آگاهی و آموزش دهند.حفره دهان نه تنها یک عضو موثر برای سایر دستگاههای بدن است، بلکه عضوی است که احساس و ذوق فرد را نیز منعکس می کند.
ازطریق دهان، گفتار، که خود بازتاب احساسات و افکار آدمی است،منتقل می گردد.بنابراین، دندانپزشک باید از این شاهراه بیان احساسات آدمی مراقبت کند. شما در مقام فردی حرفه ای، باید با تشخیص دقیق و مناسب، نیازهای فیزیکی بیمار را بررسی و ارزیابی کنید و بتوانید بیمار را از ارزش بالای درمان پیشنهادی خود آگاه کنید.
برای رسیدن به این منظور، تیم دندانپزشکی باید مهارت بسیاری در هنر و دانش ارتباط موثر داشته باشد.
بدون مهارت ارتباط موثر،هیچ یک از چالش های یادشده حل شدنی نیست و اگر این چالش ها سرانجام خوبی پیدا نکنند ، مطب سوددهی خود را از دست می دهد و همه اعضای تیم زیان خواهند دید. افزون براین به علت وجود این چالش ها، استرس از کنترل خارج خواهد شد.
نکته کلیدی: از بیماران و اعضای تیم خود و نیز شخص خودتان نگهداری و مراقبت کنید.
اگر نتوانید به خوبی از خودتان مراقبت کنید، هرگز قادر نخواهید بود از لحاظ جسمی و روحی سالم بمانید و به کار مستمر ادامه دهید.
منافع ارتباط خوب و عالی
ایجاد یک رابطه عالی چه منافعی برای شما دارد؟
آگاه باشید که اگر قرار است روشی را در پیش گیرید که این مهارت ها پرورش یابند، باید پیش از  آن به منافع آن پی برده باشید. می گویند تمامی رفتارها براساس اینکه(این رفتار چه سودی برای من دارد؟)شکل می گیرند. حقیقت بزرگی در این جمله نهفته است. در اینجا به منافع مهم و اساسی ارتباط موثر اشاره می کنیم.
۱-مهارت ها و سیستم های مدیریت با ارتباط موثر می توانندارتقاء یابند.
۲-در محیط کار رضایتمندی ایجاد می شود و افراد می توانند با عشق و علاقه، به حرفه خود ادامه دهند. 
۳-روابط کیفی بین اعضای تیم بهبود می یابد.
۴-استرس محیط کار کنترل می شود و به حداقل می رسد.
۵- روابط تیم درمانی با بیماران بهتر می شود و این امر موجب بهره وری بیشتر مطب می گردد.

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر
نویسنده: دکتر فرخ آصف زاده
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.