ارتباط چیست؟

ارتباط تنها انتقال ساده داده ها نیست، بلکه شامل فرستادن پیام و دریافت به موقع پاسخ آن نیز هست، ارتباط موثر، فرایندی است دو طرفه برای درک مشترک یک مفهوم. به رابطه خود و بیمارتان بیندیشید.
آیا این ارتباط تنها به علت انجام کار دندانپزشکی است؟ یا به میزان رسیدگی شما به بیمارتان بستگی دارد؟ بی گمان درمان باید به بهترین شیوه انجام گیرد، اما در ایجاد ارتباط، مسائل دیگر قطعاً اثر بیشتری دارند.
باید بدانید که تصمیم گیری بیماران درباره درمان پیشنهادی شما، بیشتر بر پایه مسائل جانبی است نه خود دندانپزشکی. آیا بهترنیست که در هردو کار مهارت داشته باشیم؟!آیا بهتر نیست تعهد به انجام کامل کار دندانپزشکی با کیفیت عالی را با تعهد به ایجاد ارتباط عالی و موثر ترکیب کنیم؟!
آیا هم شما و هم بیمارتان از ترکیب این دو، سود نم برید؟!
ایجاد ارتباط موثر همراه با ارائه درمان عالی، بیماررا مجاب می کند که یک دوره شش گانه را کامل کند.این دوره عبارتست از:
۱-مراجعه بیمار به مطب.
۲-پذیرش درمان.
۳-گرفتن وقت و مراجعه به موقع در وقت خود.
۴-پرداخت هزینه درمان با شادمانی و رضایت کامل.
۵-تبدیل شدن به بیمار دائمی مطب.
۶-معرفی بیماران جدید.
برخی افراد معتقدند که بسیاری از افراد بالفطره راه ایجاد ارتباط موثر را می دانند، اما چنین نیست، زیرا ، ایجاد ارتباط مهارتی یادگرفتنی است.ارتباط فرایندی دوطرفه است که هریک از طرفین برموفقیت آن تاثیر می گذارند.تا کنون چندباراتفاق افتاده است که سخنی را از کسی شنیده اید که برداشت شما ازآن کاملاً غلط بوده ویاصحبتی کرده اید که برداشت غلط از آن شده است؟چرا چنین اتفاقی می افتد؟آیا شما پیام شفافی نفرستاده اید؟ یا طرف مقابل چنان در احساسات خود گم بوده است که نتوانسته برداشت صحیحی از پیام داشته باشد؟ شما در این کتاب یاد می گیریدکه موفقیت روابط شما با دیگران و موفقیت مطب و درآمد شمابستگی به توانایی تان در ایجاد ارتباط موثر دارد‌.ارتباط یک فرایند دوطرفه است که طی آن فهم دقیق و شفافی از موضوع حاصل می شود.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.