دستیابی به اهداف

 در رابطه با مطب ایده آل خود، هدف گذاری کنید و سرمایه خود را که همانا یک ذهن متمرکز است، به کار اندازید.
اساسی ترین رکن موفقیت(رسیدن به هدف)است. مشترکات بسیاری بین زندگی افرادموفق و سازمان های موفق وجود دارد. یکی از نکات مشترک این است که این افراد اهداف  خود را نوشته اند، یعنی برای موفقیت خود نقشه ای از پیش طراحی کرده اند. این آموزه را سرلوحه برنامه های خود قرارداده اند:(خواستن توانستن است).
اعمال انسان از افکار ازپیش تعیین شده پیروی می کنند. اگراعتقاد داشته باشید که می توانید کاری را انجام دهید، این خود نخستین گام برای عملی کردن آن کار است. برای داشتن یک مطب ایده آل، ایجاد ارتباط عالی، تربیت و نگه داشتن یک تیم دندانپزشکی ایده آل، نخست بایدتجسم شفافی  از رویای خود داشته باشیم. نخست این تصویر را به نگارش درآورید و سپس آن را عملی کنید. درواقع باید برافکار سازنده خود تمرکز کنید.
هدف یعنی چه؟
تازمانی که هدف نوشته نشود، تصویر روشنی از آن ایجاد نمی شود. هدف نوشته نشده تنها یک آرزو و خیال است . بکوشید تا خیال ها و آرزوهایی را که برایتان بیشتر ارزش دارد، عملی کنید.
اگر نوشتن اهداف می تواند به موفقیت منجر شود، پس چرا بسیاری از افراد اهداف خود را نمی نویسند؟این پرسش و پاسخ های متعددی دارد که در اینجا به آنها اشاره می شود:
۱-ترس از شکست
۲-کم بودن اعتماد به نفس و خودکم بینی.
۳-ندانستن چگونگی انجام کار.
۴-نداشتن اهداف خاص.
۵-نداشتن دلیل برای نوشتن.
 

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.