چگونه به اهداف خود دست پیدا کنیم؟

۱-هدف را بنویسید.
« نوشتن هدف نخستین گام برای کامل کردن آن است آخرین گام» برای به نتیجه رساندن آن هدف، باید روش خاصّی وجود داشته باشد مطمئن شوید که هدف های شما هوشمند باشند، به بیان دیگر،هدف باید:خاص ،محرک و پرانگیزه، قابل دسترسی ومناسب باشد.
۲-نقشه عملی کردن هدف را طرّاحی کنید.
برای این منظور،نخست باید دلیل کار را بدانید تا برای انجام آن انگیزه پیدا کنید. سپس، شایسته است منابع مورد نیاز را پیدا کنید و افرادی را که برای رسیدن به هدف باید به کمک شما بیایند، شناسایی کنید‌‌. در ضمن، باید موانع موجود در راه را شناسایی کنیم و بکوشیم آنها را از پیش رو برداریم.
۳- مسئولیت ها را به افراد یا فرد مناسب بسپارید.
وظایف و مسئولیت های هر فرد را تعریف کنید. اگر در گروه،افراد بدانند که (چه) باید بکنند، (چگونه) انجام دهند، و (چرا)انجام دهند، اغلب در بیشتر موارد، نقشه مورد نظر به خوبی اجرا خواهد شد.
۴- زمان بندی،اجرای نقشه را سریع تر می کند.
برای هر مرحله از کارتان زمان مشخصی را تعریف کنید و در جایی بنویسید. لازم است چارچوب زمانی به صورت مشخص تعیین و ثبت گردد. این امر اجازه می‌دهد  تا افراد بتوانند خود را به لحاظ زمانی ارزیابی کنند. همچنین دندانپزشک یا مدیر مطب می تواند بقیه افراد را به لحاظ زمانی ارزیابی کند. بعد از طرّاحی نقشه کار خود و زمان بندی مراحل اجرای آن، باید آنرا عملی کنید.  بسیاری از مطب ها در این مرحله نقص دارند. آنها می دانند که چه می خواهند، نقشه ای خوب را طرّاحی می کنند، اما هیچ وقت انرژی لازم برای عملی کردن نقشه خود را پیدا نمی کنند.
 
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.