اهداف تیم

اهداف تیم
در آغاز هر سال از افراد تیم بخواهید که دو نوع از اهداف خود را بنویسند. اهداف حرفه ای (آن‌چه که فرد می‌خواهد در طول سال در محل کار خود به آن برسد.) و دیگری اهداف تیم(آنچه که او می خواهد که تیم به آن برسد.) 
ویژگی های رهبر خوب این است که از اهداف اعضای تیم باخبر باشد و به افراد هم تیمی خود کمک کند تا به آن اهداف برسند. در محیطی که افراد توان رسیدن به اهداف حرفه ای خود را دارند، بهره وری بیشتری ایجاد خواهد شد و افراد دلشان می خواهد که در محیط بمانند و احساس می کنند که برای کار آنها ارزش قائل هستند.
اکنون اهداف تیمی را که نوشته شده اند، جمع آوری کنید و از درون آنها اهدافی را که بیشتر مورد نظر افراد تیم هستند، استخراج کنید، آنگاه پنج گام اشاره شده برای تکمیل اهداف را دنبال کنید. توجه کنید! شما دارای انرژی و نیروی شایانی هستید.
اگر این شیوه را دنبال کنید و استعدادهای خود را به خوبی متمرکز کنید، کاری نیست که نتوانید انجام دهید. در نهایت، وقتی اهداف خود را ارزیابی می کنید، تعجب خواهید کرد و خوشحال خواهید شد که می بینید به چه اندازه به هدف خود رسیده اید.
اگر میخواهید همه اعضای تیم، حس کنند که در کارهای مطب مشارکت دارند و در مورد مسئولیت های خود متعهد باشند، باید تکمیل اهداف را جزو برنامه کاری مطب قرار دهید.
جمع بندی
شما می توانید سرنوشت خود را کنترل کنید. شما مسئول شکست ها و یا موفقیت های خود هستید. موفقیت را انتخاب کنید. وقتی موفق بودن را انتخاب کنید حتماً موفق می شوید. تصمیم بگیرید زندگی خود را کنترل کنید برای این کار، برای تکمیل اهداف خود از برنامه ریزی شروع کنید.
خلاصه
نخستین گام برای موفقیت، تصمیم برای موفق شدن است. گام بعدی این است که بر زندگی خود کنترل داشته باشیم. این روند، زمانی شروع می شود که اهداف خود را یادداشت کنید. امیدواریم بر هر ترسی که مانع یادداشت کردن اهدافتان می شود، با تمرین فائق آیید. امید داریم اکنون دلیلی برای نوشتن اهداف خود یافته باشید و اطلاعات بیشتری از اینکه چگونه یادداشت کنید، به دست آورده باشید. بیش از همه امیدواریم که (حالا) این سفر را به سوی موفقیّت و خوشبختی شروع کنید. اصطلاح (مسامحه)یا(پشت گوش انداختن) را بر روی یک کاغذ بنویسید و آن را بسوزانید. مسامحه کاری و پشت گوش انداختن هیچ گاه به تکمیل اهداف  کمک نکرده است. ازحالا شروع کنید.

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.