چگونه یک حرفه ای مردم مدار باشیم؟

درمحیط دندانپزشکی باید چه کار کنید تا اعتماد بیماران را که بسیار با ارزش است به دست آورید؟ چگونه باید مهارت "مردم مداری" خود را بیشتر کنید تا تبدیل به یک (حرفه ای مردم مدار) شوید؟
فرد حرفه ای تازمانی که نتواند اعتماد مشتریان (بیماران) خود را جلب کند، نمی تواند به آنها خدمتی در خور و شایسته ارائه دهد. ایجاد رابطه بر پایه اعتماد و اطمینان، شاید بحرانی ترین قدم به سوی مورد قبول واقع شدن شما و درمانی که انجام می دهید باشد.این مرحله وقت گیرتر از مراحل دیگر ارائه طرح درمان است. ولی بدون آن شما هیچ گاه نمی توانید فردی را تشویق کنید تا به پیشنهادهای شما پاسخ مثبت دهد.
به یاد داشته باشید که بیماران ممکن است متوجه نشوند شما برای ارائه طرحی خوب تا چه اندازه تلاش کرده‌اید و وقت گذاشته‌اید. اما حتماًبه یادشان می ماند که: پشت تلفن چگونه به آنها جواب داده شده، چگونه به آنها خوشامد گفته شده، چه اندازه برروی صندلی دندانپزشکی احساس راحتی کرده اند، چگونه شما به مسائل آنها گوش داده اید، چه اندازه احساس کرده اند که در مطب شما به آنها احترام شده است و سرانجام چگونه مسائل و هزینه های مالی برایشان مطرح شده است. می توان گفت که همه چیز به یاد آنها می ماند غیر از دندانپزشکی.
آقای دکتر Satcher که ریاست نظام پزشکی آمریکا را برعهده داشت، در سخنرانی خود در حضور جمعی از فارغ التحصیلان پزشکی چنین گفت: فارغ التحصیلان جوان - دکترهای عزیز - شما بهترین آموزش های پزشکی و کلینیکی امروز جهان را فرا گرفته اید. اکنون باید بر روی مهارتی تمرکز کنید که مهمترین اثر را برروی بیماران شما می گذارد:«مهارت ارتباط» و مهمترین مهارتی که باید برای رسیدن به بالاترین مرحله از «مهارت ارتباط» فراگیرد مهارت «گوش کردن» است.
مهارت کلینیکی شما بی‌گمان باید بالا باشد. دانش دندانپزشکی شما باید فوق العاده خوب باشد. اما این فقط کافی نیست. بسیاری از افراد برای شروع وادامه درمان و زمان گذاشتن برای مراجعه به شما و معرفی افراد دیگر، هم به مهارت دندان پزشکی شما توجه می کنند و هم به بسیاری از مسائل دیگر. آنجاست که مهارت مردم داری ضرورت می یابد و تفاوت شما و دیگران در حرفه ای «مردم مدار» بودن است و داشتن یک «ارتباط موثّر».
در ادامه ده استراتژی و راهکار امتحان شده برای این کار معرفی می شود و در مقالات بعدی به تشریح این استراژی ها خواهیم پرداخت :
ده راه برای اینکه یک «حرفه ای مردم مدار» شویم:

 

منبع: (کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشک
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.