در نظر گرفتن زمان کافی درهنگام ارزیابی و معاینه

مهارت کلینیکی شما بی‌گمان باید بالا باشد. دانش دندانپزشکی شما باید فوق العاده خوب باشد. اما این فقط کافی نیست. بسیاری از افراد برای شروع وادامه درمان و زمان گذاشتن برای مراجعه به شما و معرفی افراد دیگر، هم به مهارت دندان پزشکی شما توجه می کنند و هم به بسیاری از مسائل دیگر. آنجاست که مهارت مردم داری ضرورت می یابد و تفاوت شما و دیگران در حرفه ای «مردم مدار» بودن است و داشتن یک «ارتباط موثّر».
در ادامه استراتژی پنجم و راهکار امتحان شده برای این کار معرفی و به تشریح آن خواهیم پرداخت :
۵-درهنگام ارزیابی و معاینه، برای توضیح درمان پیشنهادی به بیماران، زمان کافی در نظر بگیرید.
مطمئن شوید قبل از اینکه شما شروع به درمان کنید، بیمارتان درمان پیشنهادی را درک کرده است و پذیرفته است. بیمارانتان را در روند تصمیم گیری مشارکت دهید تا در مورد درمان خودآگاه باشند و احساس کنند که یکی از ارکان اصلی این تصمیم گیری اند.
درمورد بیماران جدید ارزیابی کامل دهان و صرف وقت برای مشاوره ضروری است. زمانی که برای بررسی نیازهای درمانی و ارزیابی کلینیکی بیمارتان می گذارید و میزان دقتی را که صرف توضیح دادن می کنید، می تواند موجب ایجاد یا کم رنگ شدن رابطه شما با بیمار شود. این امر اثر مستقیمی برای بیمار شما می گذارد که درمان پیشنهادی را بپذیرد یا نه.
توجه دقیق و صادقانه به جزئیات که طی آن به بیمارتان به دیده احترام نگریسته شود، احساس محترم داشتن شما را نیز در بیمارتان برمی انگیزاند. این احترام ربطی به《عنوان》و《تحصیلات》شما ندارد و حتی فراترازآن نیز خواهد بود. این احترام فقط زمانی ایجاد می گردد که برای دو نفر مسئله ای اهمیت مشترک داشته باشد و آن دو احساس کنند که در مورد یافتن راه حلّی در کنار یکدیگر فکر می کنند. شما گره مشکلات را می گشایید و به یاد داشته باشید که توانایی شما در حل مشکلات به علت فراگیری مهارت های ارتباطی است.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.