با گوش دادن، راه خود را به موفقیت باز کنیم.

برای موفقیّت گوش دهید. چگونه؟ چگونه این ابزار ساده می تواند اولین ابزار مدیریت در تجارت امروز در نظر گرفته شود؟ چگونه خوب گوش کردن می تواند تغییر مثبت را در مطب شما ایجاد کند؟
گوش کردن می تواند تفاوت بین یک شرکت متوسط و یک شرکت خوب باشد. شرکت های موفّق بخش وسیعی از وقت و سرمایه خود را بر پایه دوره های دستورالعمل گوش کردن معطوف کرده اند. استفاده از این دوره ها برای تمام کارکنان این شرکت ها امکان پذیراست. آنها معتقدند ناتوانی در گوش کردن به بی کفایتی آنها در تجارت می انجامد، مانند:
-اتلاف وقت
-بی نتیجه ماندن طرح ها.
- بیهودگی عملکرد مجموعه.
-تصمیمات بیهوده در هر یک از مراحل کار.
هرچه شما بهتر به صحبت های بیماران گوش دهید، آنها هم به همان خوبی به توضیحات ارائه شدۀ شما گوش می دهند.
چهار عملکرد در ایجاد یک ارتباط دخالت دارند:
نوشتن، خواندن، صحبت کردن، گوش کردن. ولی کدام یک از این چهارعملکرد مهمترین تاثیر را برروی ارتباط دارد؟ بیشتر مردم بدون هیچ گونه تردیدی می گویند《گوش کردن》.
هنوز بعضی از مردم احساس می کنند که در بین این چهار عملکرد《گوش کردن》کمترین توجّه را داشته است. گوش کردن برای اینکه موثر واقع شود به گوشی شنوا و ذهنی فعال نیاز دارد. فرق مهمی بین《شنیدن》و《گوش کردن》وجود دارد.
شنیدن یعنی توانایی دریافت ارتعاش صدایی که به شما منتقل می شود و گوش کردن یعنی آنچه را که می شنوید، درک کنید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.