-زیاد صحبت کردن و به دست گرفتن بحث به عنوان فرد غالب.
-کمبود علاقه.
-خودبزرگ بینی و خودخواهی:《من جواب را می دانم》یا《من می دانم چه کاری باید انجام شود》، پس نیازی به گوش کردن ندارم.
-قطع کردن صحبت های فردمقابل و پریدن وسط حرف او
-پرت شدن حواس
-عدم تمرکز
قبل از اینکه یاد بگیرید که چگونه به طور موثر گوش دهید، باید روش های لازم را برای فهم این فرایند گسترش دهید. ذهن شما مثل یک چتر است، تنها زمانی کار می کند که آن را باز کنید. مهارت های شنیداریِ《موثر》نیاز به ذهنی باز دارند. در مقالات بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.
منبع:
کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)