ناسازگاری اهداف شما با بیمار

ناسازگاری اهداف می تواند سبب کشمکش و ستیز شود. اهدافی که شما می خواهید به آنها تحقق بخشید. ممکن است با اهداف بیمار متفاوت باشد. از طرفی دیگر، ممکن است هم شما و هم بیمار هدفی متعالی برای سلامت دهان داشته باشید، اما نقشه های شما برای رسیدن به این هدف با هم سازگاری نباشند. زمانی که ناسازگاری آغاز می شود،حتی اگر به صورت مخالفتی منطقی باشد، ممکن است به علت احساساتی شدن، راه حل های موجود را از بین ببرد.
آیا تاکنون بیماری در مطب داشته اید که کارهای انجام شده برای او، اهمیتی نداشته باشد و همیشه گله کند که کاری که انجام داده اید، اشتباه بوده است؟ آیا احساس کرده اید که هرچه بیشتر در این مورد تلاش می کنید مشکلات بیشتری برای شما ایجاد می شود؟
این شکست ها در ارتباط برقرار کردن، در بیشتر موارد به کشمکش ها و یا ایجاد ارتباطاتی بی ثمر می انجامد. ارتباط موثّر چه بسا همه این ناسازگاری ها را برطرف نکند. زیرا کمتر اتفّاق می افتد که بتوان دو فردی را که اهداف کاملاً متفاوتی دارند، در جایی در کنار یکدیگر قرارداد که افکار همه یکسان است. اما به کارگیری مهارت های زیر می تواندموثّر باشد.
•بالابردن توانایی تاثیر گذاری روی بیمار در جهت پذیرش پیشنهادهای شما.
•ایجاد شرایطی برای آسان تر کردن مراحل درمانی.
•متقاعد ساختن فرد برای پیگیری درمان های مورد نیاز.
•گوش دادن فعال به منظور آرام سازی بیمار.
شما قبلاً فرا گرفته اید که گوش دادن فعال موثّرترین مهارتی است که برای آرام کردن فرد خشمگین و خنثی کردن عصبانیت او و کنترل بیمار《سخت》می توان از آن سود جست.
همچنین برای پیشرفت در ارتباطی صمیمانه، می توانید از گوش کردن فعال استفاده کنید. گوش کردن، مهارتی است که می تواند از طریق تلاش هوشیارانه پیشرفت کند و با تمرین بهبود یابد.
حاصل سخن اینکه گوش دادن فعال، بازتاب دادن چیزی است که شما از گفته های فرد گوینده فهمیده اید تا نشان دهید که شما آشکارا و به روشنی صحبت های او را شنیده اید. تکرار ساده و یا تغییر کلمات کافی نیست، شنونده باید قصد و احساسات گوینده را همراه با درک صحیحی از گفته او، منتها با استفاده از کلمات خود شرح و بازتاب دهد.
این نوع گوش دادن این فرصت را به شما می دهد تا آنچه را که بیمار می کوشد بیان کند، با اطمینان و روشنی کامل درک کنید. همچنین با فراهم کردن یک بازخورد منطقی،او را در محیطی صمیمی نگه دارید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.