اداره کردن مناقشه به صورت سازنده

گاهی تصوّر می کنیم که مخالفت کردن با افراد دیگر، به ویژه بیماران کار درستی نیست. ما فکر می کنیم اگر عقاید و احساسات خود را بیان کنیم آنها ما را دوست نخواهند داشت. به همین سبب افکار خود را نزد خود نگه می داریم . بعضی مواقع اگر این عقاید در درونمان باقی بمانند، از یک مخالفت ساده به یک بیزاری بزرگ تبدیل می شوند و ممکن است نتیجه آن چه بسا از دست رفتن بیماران باشد.

مخالفت مثبت
شما می توانید با بیماران خود با یک رفتار مثبت مخالفت کنید و از گسترش مشکلات جلوگیری کنید. برای مخالفت مثبت از مراحل زیر پیروی کنید:
•به صورت فعّال گوش دهید تا مطمئن شوید که سخنان فرد را به درستی شنیده اید.
•اجازه دهید او متوجه شود که شما منظور او را درک کرده اید و به آن احترام می گذارید.
•عقیده خود را بیان کنید.
به عنوان مثال:
مسئول امور مالی: ما این موضوع را درک می‌کنیم خانم بیمار! ولی نمی توانیم برای شما حساب طولانی مدت داشته باشیم. اگر شما به زمان طولانی تر و شرایط بهتری برای پرداخت هزینه ها نیاز دارید،ما می توانیم گزینه های دیگری را به شما پیشنهاد دهیم و در مورد آنها صحبت کنیم.
 
 

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.