یک تماس تلفنی موثّر با بیمار(مرحله چهارم) :اتمام مکالمه

۲۲ خرداد ۱۴۰۰
هدف شما گذاشتن وقت کار است. در واقع این همان اتمام مکالمه است.
خاتمه کار یعنی تعهد گرفتن شفاهی از بیمار که این درمان انجام خواهد شد. وقتی همه ملاحظات و اعتراضات شناخته شد، صحبت باید جمع بندی شود. اغلب بیماران برای تصمیم گیری نهایی نیاز به کمک دارند. از آنها نخواهیم که قرار کار را خودشان مشخص کنند. اگر شما از صمیم قلب به درمان پیشنهادی خود اعتقاد دارید، چه کسی از عدم استفاده از این درمان زیان خواهد دید؟!بنابراین بعد از همه مکالمات وقت اولیه بیمار را مشخص کنید.
نکات بسیار مهم برای تعیین وقت مفید
۱-صمیمی باشید.
۲-آرام صحبت کنید.
۳-از یادداشت استفاده کنید.
۴-گوش کنیدوگوش کنید و گوش کنید.
۵-نکات مثبت و منفی را مرور کنید و آماده باشید که به موقع به آنها مراجعه کنید.
۶-رئیس وار سخن نگویید.
۷-نتیجه صحبت های خود را بنویسید.
پیگیری تماس های تلفنی به شما کمک می کند که پیشرفت های خود را بررسی کنید و بفهمید که آیا مسیر درست را طی کرده اید و یا باید خود را با شرایط هماهنگ کنید.
یکی از راههای موفقیّت در تنظیم وقت تلفنی، تکرار آن است.به تلفن زدن های مستمر ادامه دهید. ضرب المثلی می گوید هرچه تور نزدیکتر باشد تعداد ماهی هایی که می گیرید بیشتر است. از تلفن زدن ناامید نشوید. به این فکر کنید که شخص بعدی به تلفن شما پاسخ مثبت خواهد داد. خود شما باید انگیزه کافی برای تلفن زدن داشته باشید و همیشه به خودتان به شکل مثبت تلقین کنید مثلاً بگویید:
•مطب ما مورد نیاز بیماران ما است.
•من اعتماد به نفس دارم.
•امروز، روز بسیار خوبی خواهد بود.
•من می توانم هرکاری را که بخواهم انجام دهم.
وقتی تلفن می زنید.
•ازقبل خود را برای صحبت آماده کنید.
•از نظر ذهنی آماده شوید.
•خدماتی را که ارائه می دهید، بشناسید.
•به زبان ساده صحبت کنید.
•مطب خود را بشناسید.
سه مورد مهم در تماس تلفنی 
•سازگاری داشته باشید.
•قوی باشید و تسلط داشته باشید.
•قدرت کنترل داشته باشید.

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.