چگونگی ارائه موثًر《طرح درمان های پیشنهادی》و به تایید رساندن آن (مقدمه)

امروز در اکثر مطب های دندانپزشکی  فرصت های ایده آلی وجود دارد. بسیاری از مطب های دندانپزشکی با پرورش و تغییرات مثبت در آن چیزی که دارند(بیماران فعلی) می توانند کارایی دندانپزشکی خود را دو برابر کنند. یک ارتباط ایده آل، پایه ای است جهت ارائه طرحی که موجب پذیرش درمان می شود. برای بعضی از دندانپزشکان این یک مرحله حساس است. آنها می دانند که ارائه طرح درمان خوب، موجب تغییرات بسیاری در روند کار می شود، ولی شاید مهارت های ارتباطی را برای ارائه یک طرح درمان، مناسب نمی دانند یا شاید در استفاده از این مهارت ها احساس راحتی نمی کنند.
برخی از مطب ها که به بی رونقی کار خود معترف اند و از این وضعیت راضی نیستند، ممکن است به این نکته آگاهی نداشته باشند که چگونگی و روش طرح موضوع آنها ناکارآمد است.
آنها به سخن گفتن درباره اینکه بیماران به چه چیزی احتیاج دارند، ادامه می دهند و همه چیز را بسیار فنّی توضیح می دهند، ولی ناگهان شب از خواب می پرند و از خود می پرسند《آیا آقای X اصلاً وقت برای کار گرفت؟》
حیاتی ترین استراتژی بازاریابی که برای مطب دندانپزشکی ضروری است-همانی که موجب رشد و ثبات می گردد-داشتن مدیریت صحیح در مطب است. شاید حساس ترین استراتژی مدیریتی در این سیستم، قبولاندن طرح درمان پیشنهادی باشد. محور کاری مطب شما، معاینه و تشخیص دقیق، طرح درمانی کامل و پیگیری درمان انجام شده است ودانستن اینکه چگونه دندانپزشکی کنیم. هرچند دانستن اینکه چگونه انجام دهیم  با انجام دادن آن کار در عمل دو مسئله متفاوت و مجزاست. بعد از بررسی دقیق مطب های دندانپزشکی، اغلب آنها طرح درمان های نوشته شده، ولی به مرحله اجرا نرسیدۀ بسیاری دارند.(در واقع طرح درمان های به انجام نرسیده بیشتر از درمان هایی است که جامه عمل پوشیده است.)
در ضمن، توجه داشته باشید که هزینه ای که برای یک بیمار قدیمی موجود صرف می شود، کمتر از هزینه ای است که برای به دست آوردن یک بیمار جدید صرف می گردد. این دوقسمت از اطلاعات را در کنار یکدیگر بگذارید و با استفاده از آنها طرح کاری خود را به گونه ای بریزید تا:
•کارایی مطب خود را با 《خانواده بیمارانِ》خود دو برابر کنید.
•این کار را به روشی انجام دهید که مقرون به صرفه باشد.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.