کتاب و خبرنامه آموزشی بیماران

کتاب و خبرنامه آموزشی بیماران بر اساس نوع بیماران شما تنظیم می شود و به آنها امکان می دهد که از خدمات شما و فعالیت های دراز مدتِ آتی شما آگاهی یابند. تهیه یک خبرنامه حرفه ای این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات اختصاصی و مقاله های شخصی خود و یا اعضای گروه خود را در آن چاپ کنید.
افراد ماهر در تبلیغات توصیه می کنند که هر سه ماه با مشتریان و بیماران خود در ارتباط باشید و به آنها خدماتی جدید معرفی کنید(تکنیک جدید، وسایل جدید و یا مقاله های بهداشتی و پیشگیری).
زمانی که بیمار وارد مطب شما می شود ایجاد ارتباط، ادامه خواهد یافت. زمانی که بیمار را ملاقات می کنید، باید هرکاری را که انجام می دهید، متوقف کنید و بایستید و با بیمار دیدار پرنشاطی داشته باشید. حتی یک معرفی کوناه هم مطلوب است، برای مثال:
سلام خانمx، من ریتا هستم. من همان شخصی هستم که با شما تلفنی صحبت کردم، خوش آمدید، لطفاً اطلاعات پرونده خود را تکمیل کنید. راحت باشید، من به اطلاع شما می رسانم که چه زمانی دکتر آماده دیدن شما هستند. معمولاً نفر بعدی که بیمار با او ملاقات می کند، دستیار دندانپزشک است. او نیز باید خود را معرفی کند و به بیمار خوشامد بگوید. سپس بیمار را به اتاق معاینه یا نزدیک یونیت دندانپزشکی راهنمایی و همراهی کنید.
 در این زمان دستیار می تواند اطلاعات پزشکی و پرونده را چک کند و مطمئن شود که کامل است.سپس، چند سوال از بیمار، درباره مسائل مورد علاقه او بپرسید.
کمی در مورد فلسفه کاری مطب و اینکه امروز قرار است چه کاری برایش انجام شود، صحبت کنید. برای افراد بسیار مهم است که قبل از اینکه چیزی اتفاق بیفتد، آن را بدانند. در هنگامِ ورودِ دکتر،دستیار دندانپزشک می تواند نقش معرّف را انجام دهد و دکتر و خود را معرفی کند. بعد از این مرحله، مصاحبه اولیه شروع می گردد. می توان از روی پرونده یا از طریق دستیار دندانپزشک اطلاعات بیمار را بدست آورد و شروع به صحبت کرد. صحبت در مورد معرّف می تواند شروع خوبی باشد. در همه حال به حرکات بدنی(زبان بدن)توجه داشته باشید. حتماً هم سطح بیمار باشید و سعی کنید منشی یا فردی ما بین شما و بیمار نباشد و تماس چشمی خود را قطع نکنید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.