شناسایی نیازهای بیمار جهت ارائه طرح درمان پیشنهادی

شناسایی نیازهای بیمار و ارائه طرحی برای آن، گام دوم برای ارائه طرح درمان پیشنهادی به اواست. این طرح نه تنها آگاهی از نیازهای کلینیکی دهان بیمار را شامل می شود، بلکه باید نیازهای عاطفی بیمار را نیز شناسایی کند. چنانکه قبلاً هم گفته شد، افراد معمولاً برای خرید، ابتدا احساسی تصمیم می گیرند و بعد با منطق این تصمیم را قطعی می کنند. برای اینکه به فردی کمک کنیم تا برای شروع درمان تصمیم گیری کند، باید نیاز ذهنی یا احساسی او را درک کنیم. افراد معمولاً چیزی را 《که دوست دارند》قبل از چیزی که《نیاز دارند》انجام می دهند. مسئولیت شما در مصاحبه اولیّه، شناخت این نیاز احساسی است. این کار را با سوال کردن و گوش دادن باید انجام داد. برگه اطلاعات بیمار باید حاوی سوالاتی باشد که بیمار بتواند با جواب دادن به آنها نظر خود را نسبت به سلامت دهان و دندان خود و یا ظاهر لبخند خود بیان کند. جواب به پرسش نامه هایی که در اختیار بیمار قرار می گیرد، می تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهد. به علاوه، جواب ها می توانند سبب شوند تا درمان های دیگری نیز امکان پذیر شوند برای مثال، درمان های زیبایی.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.