طراحی روش درمان و ارائه آن

بین گام شناسایی نیازهای بیمار و ایجاد انگیزه در او، مرحله طرّاحی درمان وجود دارد. طرح درمان خود را زمانی پایه ریزی کنید که اطلاعات هنوز در ذهن شما تازه اند. افزون بر این، باید مطمئن شوید که در هنگام بازگشت بیمار برای مشاوره، همه چیز به دقت طرّاحی و سامان دهی شده باشد. شما، گروه شما و بیمار شما، از اینکه همه چیز به دقّت طراحی و نوشته شده باشد، سود خواهند برد. توقع نداشته باشید که گروه و دستیاران شما بدون اطلاع از طرح درمان شما، بتوانند برنامه پرداخت مالی ایده  آل و یا وقت دهی مناسب و دقیق عرضه کنند. همچنین اگر اطلاعات به خوبی گردآوری و نوشته نشده باشد، باید حدس بزنند یا اینکه چندین بار از شما سوال کنند تا به اطلاعات تازه دست یابند.
بدترین چیزی که ممکن است روی دهد، این است که وقتی به مطب وارد شدید منشی یا دستیاران شما از شما بپرسند《خانم x قرار است نیم ساعت دیگر برای اطلاع از طرح درمانش به مطب بیاید، آیا همه چیز آماده است؟》و شما دچار استرس شوید. اگر شما از ملاقات اولیّه تا آن زمان، حتی در مورد این بیمار فکر نکرده و یادداشتی نیز فراهم نکرده باشید، مسیر درستی طی نکرده اید.
همیشه برای طرّاحی درمان ها و بررسی مشکلات بیماران، زمانی را در هفته تعیین کنید. اگر از قبل برنامه ریزی کنید و برای اجرای آن آماده باشید، این احتمال را که بیمار شما طرح درمان عرضه شده را بپذیرد، افزایش می دهد.در هنگام طرّاحی درمان به این فکر نکنید که آیا آن فرد قادر به پرداخت هزینه درمان هست یا نه. طرّاحی کنید و پیشنهادهای خود را به صورت زیبا و کامل ارائه دهید و آنگاه اجازه دهید که مسئول امور مالی مطب در مورد مسائل مالی با بیمار صحبت کند.
مسئول امورمالی مسئولیت دارد که برای بیمار راه حل مالی بیابد. مسئولیت شما، طرّاحی بهترین درمان ممکن برای بیمار است. طرح درمان شما چه دستی نوشته شود و چه در رایانه ذخیره گردد،باید مسائل زیر را در بر گیرد:
• درمان هایی که باید انجام شود، شامل شماره دندان و سطوح آن است.
• دستورات درمانی، مبنی بر اینکه: چگونه شروع کنید، در هر ملاقات، چند دندان را می خواهید درمان کنید و مرحله بعدی درمانتان چیست.
• چه قدر زمان برای هر مرحله درمانی نیاز دارید.
• چه قدر زمان دربین وقت های درمانی نیاز دارید.
• منابع مالی (که بهتر است توسط مسئول مالی کامل گردد.)
• تاریخ و مدّت زمان وقت های درمانی
مقاله های زیر را از دست ندید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.