بروشورها

آیا بروشورهای شما در قسمت پذیرش بیمار در دسترس هستند؟ آیا بیماران به طور معمول آنها را می خوانند؟آیا می توانند از طریق مطالعه آنها، از وضعیت خود نیز آگاه شوند؟ آیابروشورهای شما وسایل آموزشی خوبی هستند؟
بروشورهای آموزشی در صورتی که به درستی استفاده شوند، می توانند یکی از بهترین وسایل آموزشی باشند.شما می توانید از آنها برای معرفی
مسائل دندانپزشکی به بیماران خود استفاده کنید. این بروشورها کمک می کنند تا شما در هنگام مشاوره، پیشنهادهای درمانی خود را به روشنی عرضه کنید. اینها بخشی از وسایل مهم بازاریابی است.
در اینجا پنج توصیه برای تبدیل بروشورهای خود به وسایل کمک آموزشی بصری مطرح می شود:
۱- دستورالعمل های مربوط به معالجه
هنگامی که شما درباره این گونه دستورالعمل ها با بیمار به بحث می پردازید، می توانید در این زمینه از بروشورهای مناسب نیز استفاده کنید.
دراین مورد موارد زیر شایسته یادآوری است:
۱- بروشوری را انتخاب کنید که نشان دهنده نتایج معالجه و دستورالعمل ها به بیمار باشد.
۲-بروشور را باز کرده و با خودکار یا ماژیک، مناطقی را که بیشتر مربوط به این بیمار باشد،  پررنگ و مشخص کنید.
۳-به صورت کلامی، به بحث در خصوص مسائل مندرج در بروشور با بیماران بپردازید. شما می توانید چنین مسائل و مواردی را بدین سان بیان کنید.
《سارا، ما در خصوص نظرات و عقاید تو در مورد لکه های روی دندان هایت، بحث و بررسی کردیم. من لامینت چینی را پیشنهاد می کنم. این بروشور می تواند در خصوص این سه نوع درمان توضیحات مناسب را به شما عرضه کند. این توضیحات، در حقیقت به این طرح درمان و چگونگی تکمیل آن مربوط است. در این صفحه، شما مراحل آماده سازی دندان ها را مشاهده می کنید. در طی دوجلسه ملاقات، ما می توانیم این لکه ها را برطرف کنیم تا دندان های شما مانند مروارید بدرخشند و لبخند زیبایی روی لبان شما شکل گیرد.》
پس از بستن بروشور و نوشتن نام شخص در جلوی آن، چنین ادامه دهید:
《سارا، این بروشور برای شماست. می توانید آن را به خانه ببرید و مجدداً مطالعه کنید. من از شما می خواهم به خوبی آن را بررسی و مطالعه کنید تا نتایج پایانی این نوع درمان برایتان معنا و مفهوم خاصی پیدا کند. از طرفی، این بروشور می تواند به بسیاری از سوالاتی که طبعاً برای شما و همسرتان پیش می آید، پاسخ دهد، اما به خاطر داشته باشید که هنگام مطالعه تمامی این مطالب، احساس خوشایندی به شما دست خواهد داد.
من از صمیم قلب دوست دارم که به شما کمک کنم تا خنده زیبایی برروی لبانتان شکل گیرد.》
با این روش، بیماران خواهند توانست بروشور را پیش خود نگاه دارند و آن را از نو بازخوانی کنند. از سوی دیگر، می توان فرصتی را برای آنها بوجود آورد که همسر و سایر اعضای خانواده بیمار، نیز در این تصمیم گیری شرکت کنند. تصمیمات گرفته شده در این مرحله اغلب به صورت مشترک صورت می پذیرد.بنابراین، شما با درمیان گذاشتن اطلاعات خود با اعضای خانواده بیمار، می توانید مسیر بهتری را برای درمان در پیش بگیرید.
۲- واژه های جدید
برای روشن شدن معنی واژه های جدید می توانید از یک بروشور رنگی استفاده کنید. این بروشورها، در بر گیرنده همه مسائل و موارد جاری در مورد این واژگان است.
۳- نامه ها و ایمیل های اطلاع رسانی
در زمان تصمیم گیری بیمار، شما می توانید نامه های ویژه ای را برای بیمار و خانواده اش بفرستید و به آنها در خصوص طرح درمان توضیحات بهتری ارائه کنید، از سوی دیگر، با همین روش می توانید آنها را از تغییرات احتمالی در طرح درمان آگاه سازید.
۴- قراردادن بروشورها در قسمت پذیرش بیمار
هیچ گاه چنین تصور نکنید که افراد از این نکته آگاهی دارند که این بروشورها برای آنهاست و آنها می توانند از این بروشورها استفاده کنند. همواره خودتان از آنها بخواهید که این بروشورها را مطالعه کنند.
۵- بروشورهای بهداشتی و پیشگیری
بروشورهایی را جهت آموزش نیاز به مراقبت مداوم از دندان ها تهیه کنید و در آنها بیماران را به ادامه مراجعه به مطب بعد از اتمام درمان فعلی  و برای تحت نظر بودن مداوم تشویق کنید.

 

منبع: کتاب لذت دندانپزشکی ترمیمی
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.