بستن قرارداد با بیمار (بخش دوم)

سایر مثال های جاری در مبحث بستن قرارداد ، می تواند شامل موارد زیر باشد:
۱-آیا نوع درمان، توجّه شما را برانگیخته است؟
۲-در این میان، آیا هیچ گونه دلیلی وجود دارد که مانع از شروع درمان شود؟
۳-اگر ما خنده شما را زیباتر کنیم یا به گونه ای عمل کنیم که شما در عکس ها دیده اید، برایتان رضایت بخش خواهد بود؟ ما این نکته را نیک درمی یابیم که هدف شما سالم نگهداشتن دندان هایتان برای تمام عمر است.
۴-آیا من درست می گویم؟ همکاری ما با یکدیگر در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد. پس آیا بهتر نیست که هرچه سریع تر درمان خود را شروع کنید؟
۵-آیا این طرح لبخند، می تواند باعث رضایت و خوشحالی شما شود.اگر چنین است، اجازه دهید کار خود را آغاز کنیم. آیا صبح ها برای انجام کار مناسب تر است یا بعد از ظهر؟
۶- آیا در این زمینه به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، یا اینکه برای تصمیم‌گیری اطلاعات کافی دارید؟
۷- آیا شما با این نکته موافقید که این نوع درمان می‌تواند سلامت دهان شما را به شما باز گرداند؟
چه موقع مایلید که برنامه درمانی خود را آغاز کنید؟
۸-آیا از مزایای این درمان آگاه هستید؟
۹-آیا طرح درمان پیشنهادی من با اهداف شما هماهنگی دارد؟
۱۰-آیا ما در خصوص چنین درمانی با یکدیگر تفاهم داریم و آیا چنین درمانی می تواند راه حل مناسبی برای مشکل شما باشد؟(آیا شما علاقه ای برای تغییر نوع خنده خود دارید؟) با پرسیدن چنین پرسش هایی شما همواره سعی خواهید کرد، بفهمید که آیا فرد آمادگی لازم برای انجام این درمان را دارد یا نه!
همان گونه که بیشتر نیز به این موضوع اشاره شد، یک اصل مدیریتی مطلوب در این زمینه چنین می گوید: مشکل تنها تا زمانی یک مشکل است که حل و فصل نگردد. هنگامی که مشکل به خوبی شناخته شد، آنگاه برای حل آن می توان شیوه های مدیریتی را به خوبی برای حل آن به کار بست. تا زمانی که شما نتوانید موانع و مشکلات سر راه درمان را بیابید، هیچ گونه شانسی برای از میان بردن این مشکل نخواهید داشت.در حقیقت شما باید کار خود را با تشخیص مشکلات و راه حل ها آغاز کنید. در این باره راهکار و الگوی شناخته شده ای که در فصل هفتم نیز به آن پرداخته شده، در این زمینه بسیار مطلوب و کارساز است. تنها راه برای شناسایی این مشکلات و موانع، پرسیدن سوالات گوناگون در این حوزه است.
ادامه مطلب را در مقالات زیر دنبال کنید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.