حل و فصل اعتراضات

۲۳ خرداد ۱۴۰۰
چهار دلیل اصلی برای اینکه افراد به دندانپزشکی مراجعه نکنند یا اینکه پیشنهادات درمانی یا پیشگیری کننده را نپذیرند، وجود دارد که عبارتند از:
۱-نیازی احساس نمی کنند و اطلاعات کافی در مورد سلامت دهان و دندان ندارند.
۲-ترس از نیاز
۳-ترس از دندانپزشکی
۴-زمان
اگر شما بتوانید به صورت سازنده این چهارمسئله را حل و فصل کنید، شما بیماران جدیدتان بالا خواهد رفت و بیماران نافرمانتان کاهش خواهد یافت.
برای اینکه بتوانید در حرفه خود 《حرفه ای》باشید چهار مسئله به شرح زیر مهم اند:
•نقشه قبلی 
•تمرین
•پیشرفت
•عمل کردن
به عنوان یک تیم موارد زیر را به کار بندید.
نقشه قبلی
•در مورد چهار دلیلی که افراد درمان ها را قبول نمی کنند بحث کنید و در مورد هریک مثالی بیاورید.
•نقشه ای برای حلّ این چهار مسئله طرّاحی کنید.
•یادداشت هایی(سناریوهایی) بنویسید تا براساس آنها درباره ساماندهی این وضعیت ها، صحبت کنید.
تمرین
•سناریوها را با همدیگر تمرین کنید تا راحت تر انجام دهید.
•این مهارت ها را درحالی که بیمار به مطب شما آمده است و نیز در زمانی که اعتراض مطرح می شود، به کاربندید‌.
پیشرفت
•مهارت های خود را ارتقا دهید.موقعیت های مختلف را بررسی کنید.
•بنویسید و یا بحث کنید که چه کاری خوب پیش رفت و چه کاری خوب پیش نرفت.
•اگر عملی موجب شده که کارتان بهتر پیش برود، آن را به اعضای دیگر تیم نیز متذکر شوید‌. سعی کنید تعداد کارهای مثبت خود را افزایش دهید.
•اگر عملی موجب شده که کارتان خوب پیش نرود، آن را تغییر دهید، دوباره عمل کنید، دوباره بنویسید و دوباره درمورد کار خود نقشه بکشید. اگر نقشه آغازین شما عملی نشد تسلیم نشوید.
عمل کردن
•در مورد ارائه پیشنهاد درمانی کار کنید، حتی در زمانی که باید آن را عوض کنید.
•به طرف روش های قدیمی و ناکارآمد عقب نشینی نکنید سعی کنید همیشه به جلو حرکت کنید و بهتر شوید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.