نمونه ای از مهارت گفتگو با بیماران نافرمان (قسمت دوم : ترس از هزینه)

۲۵ خرداد ۱۴۰۰

ارزش کار خود را به بیمارانتان نشان دهید. بیماران باید بدانند که می توانند همیشه بهترین نوع درمان و مراقبت را در مطب داشته باشند.بازاریابی داخلی و مستمر شما یا همان برنامه روابط عمومی شما باید مسئله بالا را اساس کار خود قرار دهد.

دربرنامه ریزی بازاریابی و اطلاع رسانی این سوال را بپرسید:《آیا این ابزار بازاریابی مورد استفاده من، می تواند(خودآگاه یا ناخودآگاه)فلسفه درمانی مطب را به بیمار بشناساند؟ اینکه ما که هستیم، چه کار می کنیم و هدف ما از این کار چیست!
اگر این موضوعات را نشان دهید این ابزار بازاریابی برای هدف شما کارآمد است. اما اگر این موضوعات را نشان ندهید، باید در مورد این پژوه دوباره فکر کنید.
خدمات خود را ارزش گذاری کنید. در تلاش برای نشان دادن ارزش خدمات خود به مشتریان حاضر و بالقوّه خود، اجازه دهید که آنها سه نکته زیر را دریابند:
•شرح موضوع: شما چه چیزی را پیشنهاد می کنید؟ برای مثال، یک روکش پرسلن چیست؟
•مزایا: این فرایند درمانی چه مزایایی دارد؟(این فرایند چگونه به بیمار کمک می کند؟)
•مستندات:آیا می توانید نتایج مورد نظر را به دست آورید؟
-از نامه های تشکرآمیز بیماران قبلی استفاده کنید.
-از عکس های قبل و بعد از درمان بیماران خود، برای تشریح درمان مشخصی که شما انجام داده اید استفاده کنید.(حتماً قبل از عکس های بیمارانتان از آنها اجازه کتبی گرفته باشید.)
-از دوربین های داخل دهانی و دیجیتالی استفاده کنید. استفاده از این وسایل پیشرفته برای نشان دادن اینکه دهانِ فرد چه وضعیتی دارد، موجب افزایش توجه به پیشنهاد شما می شود.هنگامی که افراد وضعیت مربوط را ببینند، نیاز به درمان را سریعاً تشخیص می دهند.
مطب خود را ارزش گذاری کنید. مطمئن شوید که هر گوشه ای از مطب شما، همان دید را بازتاب می دهد. 
همیشه در مطب خود به کیفیت عالی کار خود پایبند باشید. مطمئن شوید که همه چیز در مطب شما همواره پیام ممتاز بودن را به بیماران می دهد. صحبت با تلفن ها، وضعیت اتاق انتظار و دستشویی ها، مکاتبات درمان و مدیریت وضعیت های مختلف هر یک از افراد گروه و غیره می تواند در انتقال پیام مذکور نقش مهمی را ایفا کنند.
مطب خود را ارزیابی کنید و در این کار با خود صادق باشید. چه چیزی نشان دهنده کیفیت است و چه چیزی نیست؟
در مطب خود گشتی بزنید. از《چشمان مراجعه کننده》به مطب نگاه کنید. در شما چه حسّی را بوجود می آورد؟ آیا هر قدمی که بیمار در محیط مطب برمی دارد، موجب افزایش اطمینان و اعتماد می گردد؟ آیا همه چیز کیفیت مطلوب را نشان می دهد؟ آیا بیماران این حس را می یابند که همچنان که شما از محیط و مطب خود مراقبت می کنید، از آنها نیز مراقبت می کنید؟
آیا کل گروه و تیم کاری، فقط بر روی یک چیز تمرکز کرده اند؟ مراقبت از بیماران؟ آیا این مسئله به خوبی قابل مشاهده است؟
تمرین
۱-تمام سده های مالی و نارضایتی هایی را که بیماران شما مطرح می کنند فهرست کنید.
۲-با استفاده از مهارت های به دست آمده در این فصل، سناریوهایی بنویسید که برای حل این مشکلات و نارضایتی ها یاری دهنده باشند.
۳-این سناریو را تمرین کنید.
۴-بعد از مرور و تمرین سناریو، به این سوالات پاسخ دهید.
الف-آیا با دقّت گوش کرده ام.
ب-آیا توانستم دغدغه های فکری اصلی بیمارانم را متوجه شوم؟
ج-آیا به بیمار احترام گذاشته ام؟
د-آیا در سامان دهی نارضایتی ها، موفق شده ام؟
ه-چه زمانی نمی توانستم نارضایتی بیمار را حل کنم؟

نمونه های دیگر را در مقالات زیر دنبال کنید.

نمونه ای از مهارت گفتگو با بیماران نافرمان (قسمت اول: ترس از هزینه)

نمونه ای از مهارت گفتگو با بیماران نافرمان ( نبود ِاطلاعات مناسب )

نمونه ای از مهارت گفتگو با بیماران نافرمان (ترس از دندانپزشکی)

نمونه ای از مهارت گفتگو با بیماران نافرمان (زمان)

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.