ارتباطات مالی در مطب (بستن قرارداد)

ارتباطات مالی=مرحله اصلی و نهایی(بستن قرارداد)
خوب، دکتر!دلم می خواهد که این درمان را شروع کنم. می دانم که به این درمان نیاز دارم، ولی خوب، هزینه اش بسیار زیاد است و من در حال حاضر نمی توانم آن را پرداخت کنم.پس منتظر می مانم. حتماً این جمله ها را از دهان بیمارانتان فراوان شنیده اید. آیا تاکنون با این واکنش، بعد از ارائه یک طرح درمان عالی، مواجه شده اید؟ آیا از این واکنش مایوس نشده اید؟
آیا فکر کرده اید که چگونه باید در مورد این نارضایتی یا مانع، که همان ترس از هزینه است، برخورد کنید.
صحبت در مورد مسائل مالی با بیماران و نیز در مورد روش‌های مختلفی که می توانید برای پرداخت هزینه ها به بیماران ارائه دهید، از سخت ترین صحبت ها است. اگرشما طرح درمان ایده آلی ارائه داده باشید و بیمار بخواهد که این طرح اجرا گردد، ولی بگوید که فعلاً توانایی انجام آن را ندارد، دلیل آن می تواند زیاد بودن هزینه باشد.
در مورد مهارت سوال کردن درباره موافقت و پایبندی به درمان، تحقیقاتی انجام شده است. 
حتی اگر دکتر در هنگام ارائه پیشنهاد درمانی و طرح درمان، موافقت بیمار را بگیرد، نباید چندانی مطمئن باشد.
صحبت کردن و گرفتن تایید در مورد مسائل کلینیکی، یک《تایید مقدماتی 》است. تایید نهایی زمانی است که بیمار در مورد تعهدات مالی موافقت کند و برای اولین مرحله درمانی وقت بگیرد.
از دو منظر به مسائل مالی توجه کنیم:
•ایجاد روش های مناسب و آسانِ پرداخت.
•فراگرفتن اینکه چگونه در مورد این روش های مالی صحبت کنیم.
ایجاد سیستم مالی ایده آل در مطب و آگاهی از چگونگی ارائه راه های مناسب برای چیرگی بر اعتراضات و مشکلات و از بین بردن ترس از هزینه، افزایش کارایی مطب شما را در پی خواهد داشت. با عرضه پیشنهادهای مناسب مالی، دندانپزشکان برنده هستند، زیرا درمانی را که می خواهند انجام دهند، انجام می دهند و از لحاظ مالی نیز وضعیت بهتری برای خود ایجاد می کنند.
بیماران نیز برنده هستند، زیرا از درمان هایی که باید انجام دهند به علت اینکه نمی توانند هزینه آنرا یکجا پرداخت کنند صرف نظر نمی کنند. بنابراین، با رابطه ای رو به رو هستیم که در آن دو طرف برنده هستند.
به یاد داشته باشید که همان گونه که حفره دهان قسمت مهمی از بدن برای برقراری ارتباط است، مسائل مالی هم در این ارتباط نقش دارند. اینکه چگونه این ارتباطات بسیار مهم را بتوانید حفظ کنید و به سوی ثبات و استواری بیشتر رهنمون سازید، بسیار حساس است و همین امر موجب برقراری ارتباط عالی با بیماران و بالطبع افزایش کارایی مطب شما خواهد بود.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.