درخواست کنید که به شما بیمار معرفی کنند.
همه در تیم کاری شما، باید برای درخواست ارجاع بیمار احساس راحتی کنند. هنگامی که بیماری از درمان نهایی شما کاملاً احساس رضایت داشت، این زمان بهترین زمان ممکن برای شماست که از او بخواهید تا بیمار جدید به شما معرفی کند.
برای مثال:
بیمار: دکتر من لبخند جدیدم را بسیار دوست دارم و احساس بسیار خوبی دارم.
دندانپزشک یا تیم کاری: متشکرم. ما از کلمات زیبای شما قدردانی می کنیم و مطب ما بر اساس بیماران خوبی مثل شما پایه گذاری شده است. ما عاشق شکل دهی چنین لبخندهایی برای شخصیت ارجمندی چون شما هستیم.
آیا شما در اطراف خود کسانی را می شناسید که به این درمان ها
علاقه مند باشند؟
بیمار: البته تعداد بسیار زیاد.
دندانپزشک یا تیم کاری: می توانیم تعدادی از کارت های ویزیت مطب را به شما بدهیم تا در اختیار آنها قرار دهید. به این طریق شما( به خصوص در ابتدای کار و به عنوان یک دندانپزشک جوان) جدّیت بیمار را درخواست می کنید.
منبع معرفی بیماران خود را شناسایی کنید و نامه تشکّرآمیز برای آنها ارسال کنید.
بسیاری از حرفه ای ها معتقدند که موثّرترین راه برای گسترش رابطه کاری با مشتریان، نوشتن نامه است. متن این نامه می تواند چنین باشد:از اینکه اطمینان و رضایت خود را از مطب و پرسنل ما با معرفی دوستان خود ابراز فرمودید، بسیار سپاسگزاریم. ما از شما و افرادی که توسط شما به ما معرفی شده اند، قدردانی خواهیم کرد.
منابع معرفی بیماران خود را بشناسید و با فرستادن هدیه از آنها تشکّر کنید. علاوه بر ارسال و دادن هدایا، می توانید هدایای تعریف شده ای از قبیل وسایل بهداشتی دهان و دندان و یا کارت های هدیه ای که درمان های بهداشتی دندانپزشکی مثل جرم گیری و فلورایدتراپی و جز آنها را انجام می دهد، برای آنها در نظر بگیرید. دادن هدایایی مانند بلیط تئاتر و سینما و یا کنسرت برای آنها هم می تواند بسیار خوشحال کننده باشد.
با سایر مشاغل مرتبط با کار خود در ارتباط مداوم باشید.
مشاغل اطراف خود را بشناسید و رابطه ای دو سویه برای ارجاع بیمار به یکدیگر برقرارکنید. با همکاران خود جلسات خصوصی مشاوره بگذارید. به مطب های آنها مراجعه کنید و در ارتباط قوی و مداوم با آنها بمانید.