بهترین منبع برای بیماران جدید

بی گمان بهترین منبع بیماران جدید، ارجاع از طرف بیماران قدیم بوده و هست و همیشه نیز چنین خواهد بود.در حقیقت اگر شما دندانپزشک عمومی هستید تقریباً ۷۰٪ بیماران جدید شما توسط بیماران معرفی می شوند. بنابراین  اگر چنین باشد که هست، باید همه افراد تیم مطب این مسئولیت را داشته باشند تا از بیماران قدیم بخواهند که بیمار جدید به مطب ارجاع دهند. با این عمل، شما مسئولیت ارتقاء تعداد بیماران مطب خود را به تمامی اعضای تیم دندانپزشکی خود و نیز به صدها بیماری که در حال حاضر عضوی از سازمان دندانپزشکی شما هستند، واگذار می کنید. 
در سرتاسر این کتاب شما در مورد اینکه چگونه باید با بیمارانتان به صورت موثر ارتباط برقرار کنید تا آنها به وفاداری شما نسبت به کیفیت عالی درمان پی ببرند، مطالعه کرده اید. این را نیز فراگرفته ایم که چگونه باید با افراد سخت و احیاناً ستیزه جو برخورد کنیم.
بسیاری از افراد از ایجاد ارتباط کاری و تبادل تجربه ها با دیگران خودداری می کنند، زیرا فکر می کنند این کار زمان و انرژی فراوانی از آنها خواهد گرفت. در حالی که ارتباط کاری با دیگران مهمترین و نیرومندترین روش پیشرفت پیشرفت در کار است.
بی گمان بالاترین درصد بیمارانی که به شما مراجعه می کنند، از طرف شخص خود شما یا از طریق بیمار قبلی و یا از طریق تیم کاری شما معرّفی می شوند.
در این فصل می آموزیم که چگونه با بیماران خود ارتباط برقرار کنیم تا مشتاق شوند که دیگران را به مطب ما معرفی کنند.
درخواست کنید که به شما بیمار معرفی کنند.
همه در تیم کاری شما، باید برای درخواست ارجاع بیمار احساس راحتی کنند. هنگامی که بیماری از درمان نهایی شما کاملاً احساس رضایت داشت، این زمان بهترین زمان ممکن برای شماست که از او بخواهید تا بیمار جدید به شما معرفی کند.
برای مثال:
بیمار: دکتر من لبخند جدیدم را بسیار دوست دارم و احساس بسیار خوبی دارم.
دندانپزشک یا تیم کاری: متشکرم. ما از کلمات زیبای شما قدردانی می کنیم و مطب ما بر اساس بیماران خوبی مثل شما پایه گذاری شده است. ما عاشق شکل دهی چنین لبخندهایی برای شخصیت ارجمندی چون شما هستیم.
آیا شما در اطراف خود کسانی را می شناسید که به این درمان ها 
علاقه مند باشند؟
بیمار: البته تعداد بسیار زیاد.
دندانپزشک یا تیم کاری: می توانیم تعدادی از کارت های ویزیت مطب را به شما بدهیم تا در اختیار آنها قرار دهید. به این طریق شما( به خصوص در ابتدای کار و به عنوان یک دندانپزشک جوان) جدّیت بیمار را درخواست می کنید.
منبع معرفی بیماران خود را شناسایی کنید و نامه تشکّرآمیز برای آنها ارسال کنید.
بسیاری از حرفه ای ها معتقدند که موثّرترین راه برای گسترش رابطه کاری با مشتریان، نوشتن نامه است. متن این نامه می تواند چنین باشد:از اینکه اطمینان و رضایت خود را از مطب و پرسنل ما با معرفی دوستان خود ابراز فرمودید، بسیار سپاسگزاریم. ما از شما و افرادی که توسط شما به ما معرفی شده اند، قدردانی خواهیم کرد. 
منابع معرفی بیماران خود را بشناسید و با فرستادن هدیه از آنها تشکّر کنید. علاوه بر ارسال و دادن هدایا، می توانید هدایای تعریف شده ای از قبیل وسایل بهداشتی دهان و دندان و یا کارت های هدیه ای که درمان های بهداشتی دندانپزشکی مثل جرم گیری و فلورایدتراپی و جز آنها را انجام می دهد، برای آنها در نظر بگیرید. دادن هدایایی مانند بلیط تئاتر و سینما و یا کنسرت برای آنها هم می تواند بسیار خوشحال کننده باشد.
با سایر مشاغل مرتبط با کار خود در ارتباط مداوم باشید.
مشاغل اطراف خود را بشناسید و رابطه ای دو سویه برای ارجاع بیمار به یکدیگر برقرارکنید. با همکاران خود جلسات خصوصی مشاوره بگذارید. به مطب های آنها مراجعه کنید و در ارتباط قوی و مداوم با آنها بمانید.

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.