پنج مرحله مهم برای افزایش معرفی بیمار

بی گمان بهترین منبع بیماران جدید، ارجاع از طرف بیماران قدیم بوده و هست و همیشه نیز چنین خواهد بود.در حقیقت اگر شما دندانپزشک عمومی هستید تقریباً ۷۰٪ بیماران جدید شما توسط بیماران معرفی می شوند. بنابراین  اگر چنین باشد که هست، باید همه افراد تیم مطب این مسئولیت را داشته باشند تا از بیماران قدیم بخواهند که بیمار جدید به مطب ارجاع دهند. با این عمل، شما مسئولیت ارتقاء تعداد بیماران مطب خود را به تمامی اعضای تیم دندانپزشکی خود و نیز به صدها بیماری که در حال حاضر عضوی از سازمان دندانپزشکی شما هستند، واگذار می کنید. 
برای مطب خود برنامه عملی و قابل استفاده ای را طرح ریزی کنید و سپس با آن برنامه شروع به کار کنید.در جلسات صبحگاه، درباره بیمارانی که باید برای آنها کارت یا هدیه یا دست کم یک ایمیل بفرستید، صحبت کنید.
پنج مرحله مهم برای افزایش معرفی بیمار:
۱-برای هر بیمار جدید نامه یا ایمیل تشکر ارسال کنید.
۲-وقتی فردی، بیماری به شما معرفی می کند، از او تشکر کنید و برای او نامه یا ایمیل تشکر بفرستید.
۳-هر مشکلی که ایجاد می شود، سریع کنترل کنید.
۴-به همه قول هایی که می دهید، عمل کنید. بیماران روی حرف شما و بقیه تیم درمانی شما حساب می کنند.
۵-با بیماران خود در ارتباط سازنده و مداوم بمانید

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.