اطمینان از ارائه درمان مورد انتظار بیماران

مهارت کلینیکی شما بی‌گمان باید بالا باشد. دانش دندانپزشکی شما باید فوق العاده خوب باشد. اما این فقط کافی نیست. بسیاری از افراد برای شروع وادامه درمان و زمان گذاشتن برای مراجعه به شما و معرفی افراد دیگر، هم به مهارت دندان پزشکی شما توجه می کنند و هم به بسیاری از مسائل دیگر. آنجاست که مهارت مردم داری ضرورت می یابد و تفاوت شما و دیگران در حرفه ای «مردم مدار» بودن است و داشتن یک «ارتباط موثّر».
در ادامه استراتژی دوم و راهکار امتحان شده برای این کار معرفی و به تشریح آن خواهیم پرداخت :
۲- مطمئن شوید درمانی را ارائه می دهید که بیماران شما می خواهند و انتظار دارند.
می‌توانید برای ارزیابی کار خود از بیماران خود بخواهید پرسشنامه‌ای را در مورد طرز کار و رفتار شما پر کنند. در برابر پاسخ آنها تدافعی رفتار نکنید و از این اطلاعات که در پرسشنامه درج شده است، برای اصلاح طرز کار و رفتار خود استفاده کنید.
فهمیدن اینکه بیماران در مورد شما چگونه فکر میکنند،ارزش بسیار بالایی دارد.اگر افراد درمورد شما بگویند که همه چیز 《تقریباً خوب》 بود، باید بیشتر بررسی کنید که سیستم و تشکیلات شما چه عیب و نقصی دارد. شایسته است بدانیدکه 《برای بهتر کار کردن》 و《بهتر سرویس دادن》 چه چیزهایی را باید بهتر فراگیرید و انجام دهید.
باید بدانیم که در دنیای رقابتی امروز داشتن 《مشتریان رضایتمند》 کافی نیست.بلکه باید《طرفداران دو آتشه》 برای خود فراهم آورید، افرادی که در مطب شما به آن چیزی که انتظار دارند می رسند و در هر مراجعه، دوباره چیزی فراتر از انتظار را نیز می یابند.شما می‌توانید در رفتار بیمارتان جستجو کنید که از شما به واقع چه چیزی می خواهند.  آیا آنها در مورد تجربه‌ای که در مطب شما داشته‌اند، احساس رضایت کامل می‌کنند؟ آیا آنها به طرح درمان شما 《آری》 می‌گویند؟ آیا به صورت فعال و همیشه در کنار شما می مانند؟ آیا تمایل دارند که افراد دیگری را نیز به شما معرفی کنند؟

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.