رعایت آداب معاشرت در تمام عرصه ها و ارتباطات مطب

مهارت کلینیکی شما بی‌گمان باید بالا باشد. دانش دندانپزشکی شما باید فوق العاده خوب باشد. اما این فقط کافی نیست. بسیاری از افراد برای شروع وادامه درمان و زمان گذاشتن برای مراجعه به شما و معرفی افراد دیگر، هم به مهارت دندان پزشکی شما توجه می کنند و هم به بسیاری از مسائل دیگر. آنجاست که مهارت مردم داری ضرورت می یابد و تفاوت شما و دیگران در حرفه ای «مردم مدار» بودن است و داشتن یک «ارتباط موثّر».
در ادامه استراتژی سوم و راهکار امتحان شده برای این کار معرفی و به تشریح آن خواهیم پرداخت :
۳- آداب معاشرت را در تمام عرصه ها و ارتباطات مطب خود رعایت کنید.
 آداب معاشرت را رعایت کنید. در مورد آداب صحبت با تلفن، مطالعه و تمرین کنید. نخستین مکالمه تلفنی با بیمار و چگونگی سخن گفتن و رفتارِبا او اهمیت بسزایی دارد.
تلفن یکی از مهم ترین ابزارهای بازاریابی در مطب است. مطمئن شوید که هر کس در مطب تلفن را جواب می دهد، در هر مکالمه رفتار یکسان و مناسبی داشته باشد. شور و انرژی، حرارت و علاقه مندی و مهم دانستن مخاطب، در هرمکالمه تلفنی باید نمایان باشد.
پیغام های مهم باید در دفتر پیام هایی که دارای کاربن یا کاغذ کپی اند، نوشته شود. همین پیغام را به فرد مسئول برسانید تا در اسرع وقت به تماس تلفنی بیماران جواب بدهد. باید همیشه بیمارانتان احساس کنند که تماس تلفنی آنها مهم شمرده می‌شود. بنابراین، پاسخ دادن تلفنی به آنها نه تنها خوب است بلکه الزامی است. بگذارید احساس کنند چقدر خاص هستند.
درمقابل هر بیماری که وارد مطب شما می شود بلند شوید و به او خوشامد بگویید.
داشته باشید، باذکر نام به بیماران خوشامد بگویید واز صمیم قلب تندرستی و شادی آنان و خانواده هایشان را آرزو کنید.
در مورد بیمارانتان شایسته است یک مسئله شخصی را بدانید. و آن را در رایانه یا فرم مخصوص در پرونده او یادداشت کنید. در هنگام ورود، همین مسئله شخصی را با بیمارانتان مطرح کنید، به گونه‌ای که آنان احساس کنند که این اینک نه در مطب،که در منزل خود یا یکی از خویشانشان هستند.
مطمئن شوید که طرح این مسئله به رابطه صمیمانه و دوستانه‌ای با او می انجامد. اگر شروع ملاقات با بیمار مثبت باشد،درمان نیز در محیط مثبت بهتر انجام می گردد.
 خود را به همه بیماران جدید بشناسانید و معرفی کنید.
مهم نیست که درمطب چه کاره هستید. خود را به بیمار جدید معرفی کنید تا بیمار بداند که نقش شما در مطب و سناریوی درمانی چیست.برای مثال بگویید 《سلام خانم احمدی!》 من《تهرانی 》هستم، دستیار خانم دکتر یا آقای دکتر. امروز من در کنار شما هستم. خوشحال هستیم که برای کاردرمانی خود نزد و ما آمده اید و ما همه تلاش خود را برای اینکه احساس خوبی داشته باشید، به کار می بریم. اینک می توانید با من به اتاقم معاینه بیایید. مثبت باشید، تشویق کنید، مستقیم صحبت کنید و اطلاعات لازم را بدهید.دکتر ها نیز باید خود را معرفی کنند و یا مطمئن باشند که دستیار یا منشی، آنان را به بیمار جدید معرفی کرده است. پیش از شروع بررسی دهان و دندان بهتر است به بیمار خوشامد بگویید و چند کلمه ای صحبت کنید و بعد معاینه دهان و دندان را آغاز کنید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.