تامین کیفیت کاری مدّ نظر خود برای بیماران

مهارت کلینیکی شما بی‌گمان باید بالا باشد. دانش دندانپزشکی شما باید فوق العاده خوب باشد. اما این فقط کافی نیست. بسیاری از افراد برای شروع وادامه درمان و زمان گذاشتن برای مراجعه به شما و معرفی افراد دیگر، هم به مهارت دندان پزشکی شما توجه می کنند و هم به بسیاری از مسائل دیگر. آنجاست که مهارت مردم داری ضرورت می یابد و تفاوت شما و دیگران در حرفه ای «مردم مدار» بودن است و داشتن یک «ارتباط موثّر».
در ادامه استراتژی دهم و راهکار امتحان شده برای این کار معرفی و به تشریح آن خواهیم پرداخت :
۱۰-همیشه کیفیت کاری را که مدّ نظر دارید و از اهداف شماست، برای بیمارنتان تامین کنید.
 همه افراد تیم باید در تمامی کارهایی که انجام می دهند پشتکار داشته باشند. مطمئن باشید که سیستم و عملکرد مطب شما خوب باشد.
مهارت های ارتباطی را فرا بگیرید و تمرین کنید تا بتوانید به دقت نیازهای بیمارانتان را بشناسید و پیام‌های خود را با شیوه ای شفاف و فهم عزیز به طرف مقابل برسانید.
به بیمارانتان آنچه را که می خواهند و احتیاج دارندو انتظار دارند- حتی اندکی بیش از نیازشان- ارائه دهید. همیشه چیزی فراتر از انتظار ارائه دهید. چیزهایی کوچک و بیش از انتظار است که شما را متمایز می‌کند. همگی به عنوان یک تیم در مورد سناریوی یک مطبِ دندانپزشکیِ ایده آل و آرمانی برای بیمارتان فکر کنید. مطمئن شوید که این سناریو چیزی است که بیمارانتان از شما می خواهند و آنها را به شما گفته اند. آنگاه نقشه ای طرّاحی کنید تا این سناریو همیشه و هر بار اجرا گردد. به افرادی نیازی دارید که وقتی از مطب شما خارج می‌شوند، این تصور را داشته باشند که تا آن روز چنین تجربه موفقیت آمیزِ دندانپزشکی در عمرخود نداشته اند.
وقتی نقشه را طرّاحی کردید، آن را درباره تک تک بیماران به کار بندید‌. افراد، نه تنها حق دارند که بدانند قرار است چه اتفاقی در مطب دندانپزشکی برای آنان بیفتد، بلکه باید کاملاً مطمئن شوند که این اتفاق 《خجسته و میمون》نیز هست.
خلاصه
تبدیل شدن به فردی 《حرفه‌ای و مردم مدار》 برای خودتان مطبوع است. بیمارانتان با اطمینان به شما مراجعه می کنند و مشتاقانه منتظر ملاقات دندانپزشک خود می شوند- به جای اینکه در رفتن به دندانپزشک تعلل کنند- و قدردان کار شما خواهند بود. شما جمله 《واقعا متشکرم》 را هنگامی بیشتر می شنوید که توجّه شما به بیمار و درمان او فراتر از آن چیزی باشد که او انتظارش را داشته بود.
این اصل ارزشمند مدیریت را همیشه در خاطر داشته باشید. این مسئله پایه 《حرفه ای مردم مدار》 بودن است و فی الواقع 《بهتر است دهنده باشید تا گیرنده.》 پاداش دندانپزشک 《حرفه ای مردم مدار》 بودن نصیب شخصی او می شود.افزون بر این هم به لحاظ شأن حرفه‌ای و هم از نظر کسب درآمد خشنود می گردد و احساس می‌کند که در اجتماع برای دیگران مفید و سودمند است.

 

 
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.