چهار حوزه نیازمند رشد و تکامل در مطب های دندانپزشکی

در مطب های دندانپزشکی چهار حوزه به رشد و تکامل نیاز دارند.
مدیریت استرس:
در میان مشاغل مختلف، دندانپزشکی رتبه اول خودکشی را از آن خود کرده است.
همچنین مصرف الکل، داروهای آرام بخش، طلاق و ورشکستگی در میان افراد این حرفه رواج بسیار دارد.
چه چیز موجب استرس می شود؟ برای از بین بردن و کنترل این استرس ها چه راهکارهایی وجود دارد؟
آیا مهارت های ارتباطی می توانند در کنترل این استرس ها موثر باشند؟
رضایت مندی کارمندان:
از دست دادن یک عضو موثر تیم دندانپزشکی برابر است با از دادن یک سال حقوق آن عضو. چه عواملی کارکنان را ناراضی می کند؟ آیا سیستم های ایجاد ارتباط موثر می توانند موجبات افزایش رضایتمندی کارکنان را فراهم کنند؟
مهارتهای مدیریتی مطب:
یکی از سیستم های مدیریتی مطب، سیستم ارائه طرح درمانِ پیشنهادی دندانپزشک و پذیرش آن از سوی بیمار است‌. شما به عنوان یک فرد حرفه ای، باید با تشخیص دقیق و درمان مناسب، نیاز های فیزیکی افراد را ارزیابی کنید و بیمار را در مورد ارزش بالای درمان پیشنهادی خود آگاه گردانید. برای رسیدن به نتیجه فوق، تیم دندانپزشکی باید مهارت بسیاری در هنر و دانش ارتباط موثر داشته باشد. 
منطقی این است که کار خوب و رابطه خوب در کنار هم ارائه شوند و پیوسته ارتقاء یابند.
یکی از مهمترین سیستم های مدیریتی مطب، که کمتر مورد توجه قرار می گیرد،《به تایید رساندن طرح درمان پیشنهادی》است.
مهارت های ارتباطی، متاسفانه در دانشکده ها تدریس نمی شوند و دوره ها و نوشته های بسیار اندکی در این زمینه وجود دارد. تشخیص درست، طراحی درمان مناسب و چگونگی  پیشنهاد و ارائه آن، اساس کار مطب شما است و سایر خدمات تحت تاثیر این سه نکته اند.
مهارت های ارتباطی:
ایجاد رابطه خوب، اساس موفقیت در شغل دندانپزشکی است. برای نیل به این اهداف، شایسته است که:
  • بیمار به مطب مراجعه کند.
  • به انجام درمان پیشنهادی پاسخ مثبت دهد.
  • به مطب وفادار بماند.
  • بیماران دیگری را نیز به شما معرفی کند‌.
  • با تیم دندانپزشکی ارتباط عالی داشته باشد.
 
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر
نویسنده: دکتر فرخ آصف زاده
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.