طبقه بندی اهداف

اهداف خود را طبقه بندی کنید و برای آنها اولویت قائل شوید. به این طریق وقت خود را هدر نخواهید داد. بسیاری از افراد وقت خود را صرف مسائلی می کنند که تاثیر مثبت در روند زندگی آنها ندارد. برای تحقق این امر یعنی اولویت بخشی به امور زندگی به این روش توجه کنید:
نخست اهداف خود را در سه دسته زیر قرار دهید:
۱- اهداف با اولویت بسیار بالا= کارهایی که باید انجام گیرند.
۲- اهداف با اولویت متوسط= کارهایی که بهتر است انجام گیرند.
۳- اهداف با اولویت کم= کارهایی که اگر انجام شوند بهتر است، ولی ضرورت حتمی ندارند.
 
شخصی خانوادگی بهبود و تکامل شخصیتی شغل

فرزندان

همسر

خانه

خودرو

تعطیلات

پول

فیزیکی و جسمی

روانی

روحی

حقوق و درآمد

پیشرفت در کار

وسائل

ایمنی و اقتصادی

 سپس،در پایان هر روز کاری۶ مورد از کارهایی را که باید در روز بعد انجام دهید، یادداشت کنید و طبق ۳ اصل ذکر شده ، آنها را تقسیم بندی کنید. اگر در لیست خود دو مورد کاری وجود دارد که اولویت بالایی دارند، آن دو را به ترتیب از نو طبقه‌بندی کنید‌. وقتی فهرست خود را اولویت بندی کردید، آن را در جایی در معرض دید خود قرار دهید. در آغاز روز بعد، نگاهی به فهرست خود بیندازید. 

کار خود را با تمرکز بر روی هرمی که بالاترین اولویت را دارد آغاز کنید و فقط بعد از اتمام آن به اولویت بعدی بپردازید شما با این سیاستِ کاری در کمترین زمان ممکن به حداکثر ایده آل هایتان جامه عمل می پوشانید. به علاوه با مرتب کردن و نظم بخشیدن به ذهن خود بهتر می توانید از زمان غیرکاری واستراحت خود لذت ببرید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.