اطلاع رسانی مستمر

مهارت کلینیکی شما بی‌گمان باید بالا باشد. دانش دندانپزشکی شما باید فوق العاده خوب باشد. اما این فقط کافی نیست. بسیاری از افراد برای شروع وادامه درمان و زمان گذاشتن برای مراجعه به شما و معرفی افراد دیگر، هم به مهارت دندان پزشکی شما توجه می کنند و هم به بسیاری از مسائل دیگر. آنجاست که مهارت مردم داری ضرورت می یابد و تفاوت شما و دیگران در حرفه ای «مردم مدار» بودن است و داشتن یک «ارتباط موثّر».
در ادامه سه استراتژی اصلی و راهکار امتحان شده برای این کار معرفی و به تشریح آن خواهیم پرداخت :
۶-اطلاع رسانی مستمر داشته باشید.
همه اعضای تیم کاری باید نظر مشابهی داشته باشند و در یک راستا اطلاع رسانی کنند. برای رسیدن به این منظور باید با تیم کاری خود جلسه توجیه و تمرین داشته باشید. 
بخش پذیرش و مالی مطب باید صحبت های تیم کلینیکال را حمایت کند.برای مثال وقتی بیماری پس از معاینه به منشی می گوید به نظر شما آیا من واقعاً باید این درمان را انجام دهم یا خیر، درواقع برای تصمیم گیری به کمک او نیاز دارد، بنابراین همه تیم کاری باید از اتفاقاتی که می گذرد اطلاع داشته باشند و آماده راهنمایی بیمار باشند. در واقع ما با این کار ارتباطی چند جانبه ایجاد خواهیم کرد و از ارتباط دوسویه بین بیمار و دندانپزشک پرهیز می کنیم.
۷-مطمئن شوید که با تکمیل درمان به بهترین و عالی ترین نتایج دست خواهید یافت.
بیمار با دادن توضیحات شفاهی و همچنین با نشان دادن عکس و اسلاید از نتایج درمان آگاه سازید. احساس رضایت خودتان را از درمان های انجام شده به بیمار منتقل کنید.
افراد با دیدن عکس های قبل و بعد سایر بیماران، علت صرف هزینه زیاد برای دندان ها را درک خواهند کرد.
۸-اطمینان دهید که همیشه آماده پاسخ دادن به پرسش ها هستید و درمانی را که ارائه داده اید دنبال می کنید.
این تعهد به نتایج درمانی که انجام داده اید، اثر زیادی بر اعتماد فرد به شما می گذارد. آنها می فهمند که آیا شما از درمان آنان پشتیبانی می کنید. و آیا شما در مرحله اول بهترین درمان را انجام می دهید؟علاوه بر این، مراقب باشید، هنگامی که رویدادی غیرقابل پیش بینی، اتفاق می افتد و یا سوالی پیش می آید، آنها احساس سرگردانی نکنند.

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.