یک تماس تلفنی موثّر با بیمار(مرحله دوم) :جمع آوری اطلاعات

۱ خرداد ۱۴۰۰
در این مرحله است که تفاوت فرد حرفه ای از تازه کار مشخص می شود شما باید:
•نظرات بیمار را بفهمید.
•بدانید که چه مقدار باید وارد جزئیات شوید.
•روی اعتراضات سرپوش نگذارید.
•بفهمید که بیمار تا چه اندازه به خدماتی که مطب ارائه می کند، آگاهی دارد.
برای مثال: خانم!من ریتا هستم. خوشحالم که موفق شدم با شما تماس بگیرم. هفته گذشته طی اولین ملاقات با دکتر، قرار شد شما درباره درمان پیشنهادی دکتر...با همسرتان مشورت کنید. نظر ایشان درباره درمان پیشنهادی و عکس ها چه بود؟ به پاسخ گوش کنید.
خانمx! همان طور که شما خواسته بودید، اگر سوالی راجع به درمان پیشنهادی دکتر دارید، بپرسید.
اگر به هر دلیلی، بیمار وقت خود را در پایان مشورت مشخص نکرد، از بیمار اجازه بگیرید که دوباره با او تماس بگیرید. اگر بیمار پاسخ داد، من خودم تماس، بدانید که بدترین پاسخ را دریافت کرده اید، چون اغلب تماس نخواهند گرفت. پس اگر گفت که بعداً تماس می گیرد به این روش پاسخ دهید:
خانمx! به عنوان پیشنهاد، اگر اجازه بدهید ۲تا۳ هفته دیگر با شما تماس بگیرم.
اغلب خواهند گفت:بسیار خوب. خانمx!آیا مایل هستید، هفته دیگر تماس بگیرم یا کمی دیرتر مثلاً ۲ هفته دیگر. برای خودتان یادداشت بگذارید و سر موعد مقرر تماس بگیرید. دقت کنید که در این مکالمه، منشی سر صحبت را مودبانه باز کرده است، به بیمار یادآوری کرده که طبق درخواست او تماس گرفته و راه پرسش را برای او باز گذاشته است.
منبع: کتاب لذت دندانپزشکی ترمیمی
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.