اصلاح سیستم وقت دهی در مطب های دندانپزشکی

درباره سیستم مالی و دریافت هزینه خود چنان برنامه ریزی کنید که بیماران بتوانند بهترین درمان را در زمان مناسب و در محیطی که استرس در آن کنترل شده است، به دست آورند.
در مورد مسائل مالی، ما راه حلی پیشنهاد می کنیم که می تواند به  شما کمک کند تا وقت های طولانی تری برای بیمارانتان بگذارید. این راه حل بر پایه نیاز و کیفیت درمانی است، نه بر پایه اینکه بیمار در هر بار چه قدر می تواند پرداخت کند. به بیمارانتان این شانس را بدهید که تا حد امکان درمان بیشتری را در یک جلسه انجام دهند. با این چنین مدیریتی هم شما و هم بیمارتان سود بیشتری خواهیم برد.
 بیشتر دندانپزشکان این روش کار را دوست دارند. هرچند تعداد کمی از ما از این روش پیروی می کنیم، زیرا ما فقط قسمت کوچکی از درمان را در هر ویزیت انجام می دهیم، بدان سبب که دفتر وقت دهی به خوبی سازمان دهی نشده است و یا اینکه وقت خالی برای پر کردن نداریم.
گاهی نیز بیمارانتان از شما می خواهند بخش کوچکی از درمان را انجام دهید تا در هر جلسه هزینه کمتری پرداخت کنند.
به هرصورت، از بیماران خود این سوالات را بپرسید: "آیا اگر در هر چهار ناحیه دهان دارای پوسیدگی دندانی باشید و می دانید که به ترمیم دندان هایتان نیاز دارید، ترجیح می دهید که در جلسات جداگانه برای هر دندان مراجعه کنید  و چهار بار متفاوت بی حسی دریافت کنید یا اینکه می خواهید که ویزیت هایتان به دوجلسه تقلیل پیدا کند؟ کدام را می پسندید؟ نه نفر از ده نفر می گویند که کار را هرچه زودتر تمام کنید. هرچند این نوع وقت دهی بهتر است، اما همیشه جواب نمی دهد. چرا؟ زیرا، در بیشتر موارد، مقدار درمانی که برای بیمار انجام می دهید، در ارتباط مستقیم با مقدار هزینه ایست که بیمار در همان زمان می تواند بپردازد.
بنابراین باید:
•در مورد ارائه طرح درمان و وقت دهی، چنان کار کنید که بیماران درمان پیشنهادی را بپذیرند.
•مطمئن شوید که دفتر وقت دهی شما منطبق بر خواسته های شما باشد.
•روش های مختلف پرداخت را به بیمار ارائه کنید.
•شما باید قادر باشید که وقت های طولانی تر بدهید تا روش درمانی مورد نظرتان را در صورتی که بیمار نیز موافق باشد اجرا کنید‌. اگر افراد را بدان سبب که نمی توانید به آنها وقت دهید، به مدت طولانی در انتظار بگذارید، این خطر را به جان پذیرفته اید که اصلاً وقت نگیرند و از ادامه درمان صرف نظر کنند و یا کاری برای آنان پیش آید که اصلاً وقت نگیرند و از ادامه درمان صرف نظر کنند و یا کاری برای آنان پیش آید که بر شروع درمان دندانپزشکی ارجح باشد.
امور مالی مطب را به متخصص آن واگذار کنید و انرژی و توان خود را به صورت کامل برای تخصص دندانپزشکی خود صرف کنید. بیشتر وقت خود را برای مشاوره و توضیحات درمانی جهت بیماران جدید صرف کنید.
منبع: کتاب لذت دندانپزشکی ترمیمی
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.