نحوه برخورد با بیماران سرسخت و موقعیت های دشوار

بدون رضایت شما کسی نمی تواند باعث شود که احساس بدی داشته باشید. این خود شما هستید که اجازه می دهید افراد احساس بدی در شما ایجاد کنند.
آیا تاکنون در مطب خود بیماران سرسخت داشته اید؟ 
آیا کسی را به یاد می آورید که درک او بسیار سخت یا ایجاد ارتباط با او مشکل باشد؟
آیا در میان بیماران شما کسانی بوده اند که موقعیت ساده خود را به صورت یک مسئله مهم نشان دهند و از کاه کوهی بسازند؟
آیا کسی در میان آنان بوده که مشکل ساز باشد؟ سرسخت یا غیر دوستانه یا خصومت جو؟
آیا بیماری داشته اید که نیازهای ویژه ای داشته باشد که درمان را مشکل تر کند؟
اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، پس روند پذیرش بیماران مطب شما طبیعی است.
دیکشنری وبستر 《مشکل》را به این صورت معنی می کند:
》سخت در درک کردن،دردناک، دشوار،پرزحمت،گیج کننده و سنگین》.
ما همه بیماران سرسخت را می شناسیم و باید با آنها رابطه برقرار کنیم‌. 
یادگیری برقراری ارتباط
موثر با آنها می تواتد شرایط منفی را به مثبت تبدیل کند. ارتباط عالی و موثر در چنین شرایطی نه تنها مانع از نارضایتی بیمار و یا بد حرف زدن او می شود،بلکه می تواند او را به بیماری وفادار و همیشگی نیز تبدیل کند.
 کارشناسان علم تجارت می گویند که شناسایی افراد《دشوار》و درک شرایط آنها و نیز توجه ویژه به آنها و یا تعیین شرایط تازه، می تواند تاثیر بسزایی در گسترش شرکت داشته باشد(در مورد شما تاثیر بسزایی در گسترش مطب دندانپزشکی خواهد داشت).
بیایید شرایط دشوار وبیماران《سخت》را بررسی کنیم. داشتن آمادگی و وسایل مناسب تاثیر مثبت و ماندگاری بر نتیجه کار شما و لذت شما از دندانپزشکی و نیز کنترل استرس دارد.
تفاوت ها ممکن است باعث ناسازگاری و یا عدم پذیرش شوند.
چنانکه در فصل چهارم گفته شد، اینکه یک بیمار《 سخت 》است و یا رابطه شما با او دچار مشکل شده، لزوماً بر درست یا غلط بودن هیچ یک از قسمت‌های ارتباطی دلالت نمی‌کند، بلکه شاید بر وجود تفاوت ها اشاره داشته باشد. گرچه همه می دانیم که این تفاوت ها هستند که باعث ناسازگاری می شوند ولی اداره کردن آن ها ممکن است به واقع مشکل باشد.
تفاوت هایی که می توانند موجب ناسازگاری و یا عدم پذیرش بیمار شوند، معمولاً از سوء تفاهم و عدم شناخت تفاوت های شخصیتی و ناسازگاری اهداف ناشی می شوند.
 
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.