نقش گروه دندانپزشکی در قبولاندن طرح درمان

قبول طرح درمان:اهداف 
ایجاد یک پروتکل
پی ریزی روشی برای ارائه صحیح طرح درمان موجب حصول اهداف زیر می شود:
•بیمار اهداف خود را از درمان شرح می دهد.
•بیماران از منافع درمان های دندانپزشکی که به آنها توصیه می شود، مطلع می شوند.
•در بیمار انگیزه انجام درمان های پیشنهادی ایجاد می شود.
هدف از ارائه برنامه های درمانی چیست؟تشویق بیمار به گفتن《بله》به درمان پیشنهادی شما.
به باور من، این مسئولیت ماست که توصیه های خود را به گونه ای ارائه دهیم که به این هدف برسیم. اگر ما کار ارائه طرح درمان را به خوبی انجام ندهیم و برنامه ای نداشته باشیم مسلمّاً بیمار را از دست خواهیم داد. بنابراین، یادگیری مهارت های پیچیده، چگونگی ارائه طرح درمان برای موفقیت درمان و حفظ منافع بیماران بسیار پراهمیّت است.
ارائه طرح درمان فقط مسئولیت یک شخص نیست. هرفردی در مطب دندانپزشکی این مسئولیت را برعهده دارد و این تنها مسئولیت پزشک نیست. این موضوع به حدّی مهم است که هر فرد در گروه دندانپزشکی می تواند موجب قبول یا رد طرح درمان توسط بیمار شود. ما به عنوان دندانپزشک این واقعیت را باید قبول کنیم که ارائه صحیح طرح درمان، نیازمند مطالعه و تمرین است. یادگیری این مهارت ها بسیار مهم اند. و نیازمند طی مراحلی است به شرح زیر:
گام اول:ایجاد یک ارتباط مناسب
اولین گام برای ارائه  برنامه، ایجاد ارتباط است‌.
قبل از اینکه فرد به توصیه های درمانی شما جواب مثبت دهد، شما باید با او ارتباطی براساس اطمینان و اعتماد ایجاد کنید. بدون داشتن این سطح از اعتماد و اطمینان، شما در مراحل ضروری درمان به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.
در بیشتر موارد، ارتباط اولیّه با تلفن انجام می گیرد. تلفن وسیله ای بسیار قدرتمند در کارشماست. افراد برای گرفتن تصمیم در مورد درمان دندان های خود با مطب شما تماس می گیرند و اطلاعاتی را دریافت می کنند که درواقع تحت تاثیر این اطلاعات اولیه تصمیم خواهند گرفت که به مطب شما بیایند یا به مطب دیگری مراجعه کنند. این نکته بسیار مهم است که شخصی که جوابگوی تلفن است، فردی مشتاق،صمیمی و آگاه باشند. این فرد به هنگام جوابگویی تلفن باید کاملاً برمکالمه تمرکز کند و اهداف خاصّی را مدّنظر داشته باشد:
۱- به شخص تلفن کننده اطمینان دهد که تماس با مطب شما تصمیم خوبی بوده است.
۲-به او کمک کند که احساس خوبی داشته باشد تا به مطب شما بیاید.
۳-وقت ملاقات او را تعیین کند.
بیمارجدید
زمانی که پی بردید که بیمار جدیدی با مطب تماس گرفته است، بی درنگ باید ارتباط تلفنی مناسبی را با او آغاز کنید و درباره او اطلاعات لازم را گردآوری کنید. جمع آوری اطلاعات می تواند برای شما بسیار سودمند باشد، زیرا شما را برای ورود بیمار به خوبی آماده می کند.

 

منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.