۱- همواره قبل از ورود بیمار، ازآمادگی لازم برخوردار باشید. طرح های درمانی، اطلاعات مالی، وسایل کمک آموزشی بصری و سایر مسائل جاری در این بخش نیز بسیار مهم هستند. درمورد کارهایی که قرار است انجام گیرد، همواره اطلاعات لازم را داشته باشید.
۲- پس از رسیدگی به مسائل مالی موجود در این قسمت، که نباید زمان چندانی بدان اختصاص دهید، سریعاً به موارد بعدی بپردازید.
۳- تنها از اطلاعات مورد نیاز بیمار استفاده کنید. در این میان، از سایر اطلاعات نامربوط استفاده نکنید.
۴- از سوی دیگر، از دادن اطلاعات لازم غفلت نکنید. مطمئن شوید که انگیزه های بیمار را نیز در نظر گرفته اید.
۵- طرح درمان و دستورالعمل های خود را به صورت کاملاً واضح و منطقی ارائه کنید. فراموش نکنید که بیمار، درباره دندانپزشکی اطلاعات کمی دارد. ارائه اطلاعات مناسب در این بخش، می تواند برروی تصمیم گیری بیمار اثر گذار باشد.
۶-هنگام ارائه طرح درمان، افزون برانگیزه های منطقی بیمار، انگیزه های اورا نیز در نظر بگیرید. در این میان به نیازهای بیمار نیز توجه کنید و توجه خود را صرفاً به کار ارائه شده از سوی خود معطوف نکنید.
دراین قسمت این نکات اساسی را در نظر بگیرید:
۱-شرایط فعلی بیمار چیست؟
۲شما چه نوع درمانی را برای برگرداندن سلامت دوباره بیمار و ایجاد خنده ای زیبا برای او در نظر دارید؟
۳-مزایا و نکات مثبت مربوط به این درمان چیست؟
۴-زیان ها و نکات منفی انجام نشدن این درمان چیست؟