بستن قرارداد با بیمار (بخش اول)

این گام در برگیرنده در خواست برای گرفتن تعهد انجام کار است، در این زمینه گروه های پزشکی اغلب دچار مشکلاتی می شوند. در حقیقت، آنها از ارائه چنین درخواست هایی، احساس چندان خوشایندی ندارند!
به طور کلی، مقصود از چنین درخواست هایی، طرح پرسش هایی است که می تواند فرد را مجاب سازد که آیا به انجام چنین معالجه ای بر روی دندان های خود مایل است یا نه. به منظور برآورده شدن جوانب گوناگون این امر، می توان موقعیت های گوناگونی را مورد توجه قرار داد.
درخواست های این گونه تعهدات به دودلیل صورت می پذیرد: یا شخص قصد دارد که به انجام چنین درمان هایی بپردازد و یا به دلایلی از پرداختن به آن منصرف شده است. در این صورت علت عدم پذیرش باید مشخص شود، وگرنه در آینده تعداد موارد مشابه افزایش خواهد یافت.
مثال های مربوط به این درخواست ها:
دکتر: خانمx! آیا من شیوه درمان را به گونه ای توضیح دادم که برای شما قابل فهم باشد؟
بیمار:بله، باتوجه به نیاز هایم در این بخش، همه چیز را متوجه شدم.
دکتر: آیا شما سوال بیشتری در این خصوص (درمان) دارید؟
بیمار:خوب، نه،دست کم فکر می کنم که نه.
دکتر:بنابراین آیا مایلید برای شروع درمان، جلساتی را در نظر بگیریم؟
بیمار:من هیچ گونه مشکلی در این زمینه نمی بینم. می توانیم کار خود را آغاز کنیم.
دکتر: بسیار خوب، من قصد دادم که در این خصوص و سایر مسئولیت های مالی، با مسئول هماهنگ کننده بخش معالجه مطب صحبت کنم و پس از آن اولین قرار ملاقات را با شما می گذارم. من مشتاقم که در این میان با شما همکاری داشته باشم.
ادامه مطلب را در مقالات زیر دنبال کنید.
منبع: کتاب رابطه بهتر نتیجه برتر( اصول مدیریت صحیح در مطب های دندانپزشکی)
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.