بستن قرارداد با بیمار (بخش سوم)

در مبحث بستن قرارداد ، چهار اصل کلیدی برای شناسایی اعتراضات وجود دارد:
۱-یکی از راهکارهای شناسایی اعتراض، پرسیدن سوال است.
۲-اعتراض، درخواست بیمار برای دریافت اطلاعات است که نشان می دهد شخص نسبت به پیشنهاد شما علاقه مند شده است.
۳- اگر شخص اعتراضی را ارائه نکند، بدان معناست که در این خصوص، علاقه چندانی ندارد.
۴- اعتراضات، همان گام های لازم برای حل مشکلات اند.
بنابراین، من امیدوارم که از امروز به بعد،شما اعتراضات را با دید جدیدی نگاه کنید. اگر شخص اعتراضی کرد، نشان دهنده آن است که وی کاملاً مشتاق به این امر بوده، و مایل است که شما راه حلی برای حل این مشکل ارائه کنید.
فصل آینده کتاب در مورد رسیدگی و نحوه کنترل اعتراضات است. بعد از این مرحله می توان مسائل مالی را مطرح کرد. اگر در هر زمانی، در طول مصاحبه، ارزشیابی جامع و کامل انجام شود و بعد از آن به بیمار گفته شود که《هزینه این دوره درمانی چه میزان است؟》ممکن است این خود منجر به سوالات دیگری شود. کاملاً مطمئن باشید که آنچه را از شما پرسیده می شود، به وضوح شنیده اید.در مجموع، سوالات مالی موجود دراین زمینه نیز باید مطرح شوند. اگر شما پیش از تصمیم گیری  بیمار در خصوص انجام معالجات درمانی، هزینه ای را مشخص کنید، آنگاه وی دیگر هیچ نکته ای از توضیحات شما را نخواهد شنید. افکار وی در این بخش، تنها بر روی پول و مسائل مالی متمرکز می شود و در این میان سایر اهداف شما کم رنگ می گردد.
اگر بیماری پیش از ایجاد آمادگی لازم برای پرسیدن سوالات مالی، در خصوص مسائل مالی سوال کند، به سوال وی می توان به صورت زیر پاسخ داد.
دکتر:خانم X!آیا شما در مورد مسائل مالی مربوط به دوره درمانی خود، نگران هستید؟
خانمX:خیر، من از هزینه مربوط به این بخش هیچ گونه اطلاعاتی ندارم و از طرفی نیز نمی دانم که آیا می توانم از عهده پرداخت هزینه های مربوط برآیم یا نه.
دکتر: من می‌توانم نگرانی‌های شما را در این خصوص برطرف سازم. 
من قصد دارم تا در این زمینه با مسئول هماهنگ کننده معالجات، صحبت کنم و افزون بر آن، پس از مذاکره با او درباره مسائل مالی، هزینه نهایی را نیز مشخص خواهیم کرد. او در این زمینه بسیار با تجربه و ماهر است. من اطمینان دارم که او می تواند کارها را به همان صورتی که شما در نظر دارید، پیش ببرد.پس از آنکه ما در خصوص نحوه درمان، بحث و راهکار مناسب را مشخص کنیم او در مورد هزینه های مالی معالجه با شما سخن خواهد گفت.با این وجود، خانمX!من مایلم که پیشنهادهای درمانی خود را به شما عرضه کنم. به عقیده من، طرح این دستورالعمل ها می تواند در رسیدن به اهداف جاری در این خصوص بسیار کمک کننده باشد. شما باید مشخص کنید که آیا مایل به ادامه انجام کار هستید؟قبل از شروع درمان، در خصوص مسائل مالی نیز صحبت می کنیم، اما مسئولیت من در این زمان ارائه بهترین راهکار و الگوی درمانی مناسب برای شماست. آیا همه چیز برای شما قابل درک است؟
دراین مثال، دکتر، نگرانی های بیمار را مورد توجه قرارداد، اما کار خود را در ابتدا با مطرح کردن مسائل مالی آغاز نکرد. در حقیقت،اگر شما کار خود را با مسائل مالی آغاز کنید، چه بسا در مورد جوانب گوناگون امور مالی، دچار مشکلاتی شوید.به طور کلی بهتراست که مسائل مالی را فردی غیر از خود دندانپزشک مطرح و هماهنگ کند.
ّبه یاد داشته باشید که تمامی سوالات و مسائل بالینی باید پیش از بحث در مورد مسائل مالی، مطرح شوند. بعد از این مرحله، می توان به گام های پنجم و ششم پرداخت که همان مسائل مالی و تنظیم قرار ملاقات اول با بیمار است.
ادامه مطلب را در مقالات زیر دنبال کنید.
منبع: کتاب لذت دندانپزشکی ترمیمی
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.